چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 135001

پزشکان همواره تاکید دارند که سبک زندگی سالم خطر حمله قلبی را به میزان چشمگیر در زنان جوان کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز:  پزشکان همواره تاکید دارند که سبک زندگی سالم خطر حمله قلبی را به میزان چشمگیر در زنان جوان کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، متخصصان دانشگاه‌های ایندیانا، ‌هاروارد و مرکز پزشکی بریگهم سیتی آمریکا در مطالعات انجام شده، رژیم‌های غذایی و عادات مربوط به سبک زندگی حدود 70 هزار زن را طی 20 سال بررسی کرده‌اند. نتایج این بررسی‌ها نشان داده در صورتی که زنان شش عادت سالم را دنبال کنند از سه چهارم حملات قلبی در آن‌ها جلوگیری می‌شود.

به گزارش سای‌سنترال، پزشکان معتقدند اگرچه آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در آمریکا طی چهار دهه گذشته کاهش یافته اما این کاهش در بین زنان 35 تا 44 سال مشاهده نشده است. این اختلاف احتمالا به دلیل انتخاب الگوی زندگی نادرست و مضر برای سلامتی در زنان جوان‌تر است و هدف این مطالعه نیز بررسی تاثیر الگوی زندگی بر احتمال بروز بیماری‌های قلبی است.

این شش عادت مفید و مهم در یک الگوی زندگی سالم شامل عدم استعمال دخانیات، حفظ ‌وزن متناسب، فعالیت جسمی حداقل 2.5 ساعت در هفته، تماشای کمتر از هفت ساعت تلویزیون در هفته، عدم مصرف مشروبات الکلی و انتخاب رژیم غذایی استاندارد و متعادل هستند.

در این مطالعه 20 ساله، 456 زن شرکت‌کننده در مطالعه، حمله قلبی و 31 هزار و 691 زن نیز فاکتورهای خطرزا در بروز بیماری‌های قلبی را تجربه کرده‌ بودند که عبارت از دیابت نوع 2، فشارخون بالا و کلسترول بالا هستند. میانگین سنی زنان در هنگام شروع این مطالعه 37.1 سال بود.

یافته‌ها نشان داد زنانی که این شش عادت صحیح در یک سبک زندگی سالم را رعایت کردند، احتمال حمله قلبی در آن‌ها 92 درصد کمتر شد و 62 درصد نیز کمتر از دیگر زنان در این مطالعه به بیماری قلبی مبتلا شده بودند. در صورتیکه تمام زنان این شش توصیه را رعایت می‌کردند از سه چهارم حملات قلبی و حدود نیمی از بیماریهای قلبی در آنها جلوگیری می‌شد.

عدم استعمال دخانیات، انجام فعالیت‌های جسمی کافی، انتخاب رژیم غذایی سالم و حفظ وزن متناسب هر کدام با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی مرتبط هستند. متخصصان در این پروژه به زنان پیشنهاد می‌کنند که از سنین جوانی این توصیه‌ها را رعایت کنند به خصوص آن دسته از زنانی که مستعد فشارخون و کلسترول بالا هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha