چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 135012

علی اصغر نوزاد 900 گرمی است که پس از گذشت 47 روز از زمان تولدش در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان بستری است.

سلامت نیوز:  علی اصغر نوزاد 900 گرمی است که پس از گذشت 47 روز از زمان تولدش در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان بستری است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، این نوزاد به دلیل زایمان زودرس مادر پنج روز قبل از پایان هفت ماهگی خود به دنیا آمد و اکنون پس از گذشت 47 روز همچنان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان در این بیمارستان بستری است.

علی اصغر که جثه ای بسیار ریز و در زیر دستگاه های مراقبت ویژه زندگی خود در این دنیا را ادامه می دهد، اکنون پس از گذشته 47 روز فقط 500 گرم وزن اضافه کرده و وزنش به یک کیلو و 400 گرم رسیده است.

مادر علی اصغر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا می گوید که در حال حاضر فرزندش با استفاده از اکسیژن و خدمات مراقبت های ویژه می تواند به زندگی اش ادامه دهد.

وی ادامه می دهد: پزشکان هنوز زمان قطعی مرخص شدن فرزندش را اعلام نکرده اند اما اعلام کرده اند در صورتی که دیگر این نوزاد نیازی به اکسیژن نداشته باشد امکان مرخص شدن وی از بیمارستان وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان نیز می گوید: به طور میانگین تاکنون 470 میلیون ریال برای این نوزاد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان هزینه شده است.
دکتر «امین فخر» ادامه می دهد: از آنجا که استفاده از تمام تجهیزات و امکانات این بیمارستان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت رایگان است به طور میانگین روزانه یک میلیون تومان برای نوزادانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، هزینه می شود.

وی تصریح می کند: علاوه بر خدمات هتلینگ، برای دیگر تجهیزات و امکانات مورد استفاده این نوزاد مانند دارو، تا زمان مرخص شدن حدود 100 میلیون تومان هزینه می شود.

فخر تعداد تخت های بخش «NICU» یا مراقبت های ویژه نوزادان در این بیمارستان را هشت تخت عنوان کرد و گفت ، تمام نوزادانی که پس از زایمان نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند در این بخش بستری می شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان ادامه می دهد: به تمامی نوزادان نیازمند خدمات مراقبت های ویژه در این بخش خدمات رایگان ارائه می شود تا دیگر نیازی به دریافت خدمات درمانی از دیگر بیمارستان ها را نداشته باشند.

وی می افزاید: یکی از مشکلات ما در بخش مراقبت های ویژه این است که تعداد بیماران نسبت به تعداد تخت های بیمارستانی بیشتر است به همین منظور برنامه هایی در آینده برای افزایش تعداد تخت های مراقبت های ویژه در این بیمارستان داریم.

فخر با بیان اینکه میانگین بستری در بخش های مراقبت های ویژه این بیمارستان پنج تا 6 روز است، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات این بیمارستان را حل کرد.

جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی روز گذشته (سه شنبه) با حضور مشاور مدیرعامل و روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی از بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر کرمان بازدید کردند.

بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به صورت غیررسمی از 29 شهریور امسال مورد بهره برداری قرار گرفته و اکنون در بخش های مختلف آن بیماران بستری هستند و یا از خدمات اورژانسی آن بهره مند می شوند.

این بیمارستان در مجموع 32 هزار مترمربع زیربنا دارد که با اعتبار 100 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و دارای 300 تختخواب در 6 طبقه است که هم اکنون 240 تخت آن فعال است.

هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان دارای 2 بخش ICU با 16 تخت، دو بخش CCU با 22 تخت، در اورژانس 23 تخت، بخش مراقبت های ویژه نوزادان نیز 8 تخت فعال است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha