تا کنون شش کودک به دلیل سرمای شدید جان خود را ازدست داده اند. در حال حاضر دما در برخی نقاط سوریه منهای 11 در جه سانتیگراد است.

میلیون ها کودک در معرض تهدید طوفان شدید زمستانی در خاورمیانه

سلامت نیوز:در حالیکه زمستان بسیار سرد وبرفی همچنین باران های  سیل آسا در خاورمیانه ادامه دارد، دست کم هفت میلیون کودک پناهنده وآواره داخلی شدیدا نیازمند کمک هستند.


کریستوف بولراک از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) دیروز در ژنو در نشست خبری ضمن اعلام خبر فوق گفت تعداد کودکان نیازمند لباس و اقلام زمستانی به گونه ای بی سابقه  در حال افزایش است.


ایشان افزود تا کنون شش کودک به دلیل سرمای شدید جان خود را ازدست داده اند. در حال حاضر دما در برخی نقاط سوریه منهای 11 در جه سانتیگراد است.
وی گفت کودکان بیشتر و بیشتری در معرض دمای زیر صفر، برف شدید و باد های قوی به دلیل زندگی در چادرها، ساختمان های نیمه کاره، و سرپناه های نامناسب قرار دارند که این وضعیت  آنان را نسبت به بیمارهای عفونی مجاری تنفسی آسیب پذیر می کند.


بولراک گفت در پاسخ به این نیازها، از یک میلیون و  300 هزار کودک هدف، یونیسف به 916 هزار کودک در سوریه، عراق، لبنان، اردن و ترکیه لباس گرم، پتو، وسایل گرما زا، پول نقد و حواله خرید ارائه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha