چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 135032

بیش از 12 هزار و 500 بیمار ضایعه نخاعی کم‌برخودار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

سلامت نیوز:  بیش از 12 هزار و 500 بیمار ضایعه نخاعی کم‌برخودار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه مراسم افتتاح بنیاد معلولان فاطمه زهرا ایرانیان ویژه معلولان ضایعه نخاعی در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز اولین بنیاد تخصصی خدمت‌رسانی به نیازمندان و معلولان است که توسط معلولین خیلی شدید راه‌اندازی و اداره می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر بیش از 2 هزار و 100 مرکز تخصصی برای معلولان داریم، اما وجه ممیزه این بنیاد با سایر مراکز آن است که توسط خود معلولین افتتاح شده و اداره می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 هزار بیمار ضایعه نخاعی در کشور داریم، گفت: همچنین در حال حاضر بیش از 12 هزار و 500 بیمار ضایعه نخاعی کم‌برخودار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و خدمات رایگان و ویزیت در منزل دریافت می‌کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: اولین مرکز تخصصی بیماران ضایعه نخاعی مولوی در بهمن ماه در تهران افتتاح خواهد شد که پس از اتمام اجرای پایلوت آن این طرح را توسعه خواهیم داد.

هاشمی افزود: این مرکز خدمات حمایتی و پزشکی را به معلولان ضایعه نخاعی ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: معمولا بیماران ضایعه نخاعی با معلولیت شدید وارد سازمان بهزیستی می‌شوند، اما با حمایتهای مددکاری اوضاع بهتری پیدا خواهند کرد.

هاشمی در خصوص عیدی مددجویان سازمان بهزیستی گفت: عیدی مدد جویان در بهمن ماه پرداخت می‌شود و مبلغ آن معادل یک ماه مستمری است، همچنین هشت منطقه از مناطق کم برخوردار، حمایتهای ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت حادثه آسایشگاه معلولان پدربزرگ گفت: نتایج پزشکی قانونی در مورد این حادثه هنوز اعلام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha