«قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری» در تیرماه ۱۳۸۶ به تصویب مجلس رسید. اما دولت نهم و دهم هیچ‌گاه آن را اجرایی نکردند.

سلامت نیوز: «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری» در تیرماه ۱۳۸۶ به تصویب مجلس رسید. اما دولت نهم و دهم هیچ‌گاه آن را اجرایی نکردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، دولت یازدهم، در این ماه طلسم هفت ساله «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری» شکست.

به موجب این قانون پرستاران علاوه بر حقوق ثابت خود، بسته به نوع تخصص، سختی کار،فعالیت در بخش های تخصصی و حساس و نوع فعالیت مشترک با پزشک، براساس تعرفه های مشخص شده ای کارانه هایی را دریافت می کنند که می تواند تاثیر مهمی بر حقوق و مزایای آنها داشته باشد.

علاوه بر این، اجرای این قانون می تواند، سهم دریافتی ۶۵ درصدی پزشکان از هزینه های پرداختی مردم و بیمه ها به بیمارستان ها را کاهش و سهم ۲۰ درصدی پرستاران را تا بالای ۳۰ درصد افزایش دهد.

اما نحوه اجرای این قانون از سوی دولت یازدهم چگونه بوده است؟

دولت یازدهم همزمان با تدوین کتاب تعرفه گذاری خدمات درمانی در آبان ماه سال ۱۳۹۳، ۲۵۰ خدمت پرستاری را به این کتاب افزود و حالا در ماه جاری ۱۹۰ تعرفه استاندارد خدمات درمانی در بیمارستان های کشور به صورت تدریجی ایجاد می شود.
در همین رابطه حسن آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در ابتدای دی ماه از تعرفه گذاری 250خدمت پرستاری خبر داد و گفت: با تعرفه گذاری خدمات پرستاری، مزایا یا همان کارانه ای که به پرستاران تعلق می گیرد براساس مدت خدمت، دقت و رضایت مندی بیماران پرداخت می شود.

او همچنین عنوان کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری 7 سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود اما به دلایل مختلف از جمله عدم تامین بار مالی، این قانون تاکنون اجرایی نشده بود.» البته این تنها مزیت به روز رسانی کتاب تعرفه های درمانی نیز نبود. شاید مهم ترین مزیت کتاب جدید تعرفه گذاری را می توان ایجاد زیرساختی جدید برای کاهش هزینه های درمانی مردم دانست چراکه به همراه تعرفه خدمات پرستاری، تعرفه بیش از هزارو700 خدمت جدید درمانی مشخص می شود و راه را برای دریافت های سلیقه ای می بندد. از طرف دیگر می تواند بیش از 300 خدمت جدید پزشکی از میان این هزارو700 خدمت، نیز در فهرست بیمه ای قرار گیرد.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری چگونه تصویب شد و ۶ سال خاک خورد؟

تاریخ تصویب «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری» به تیر ماه سال ۱۳۸۶ برمی گردد. زمانی که غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی بود، محمود احمدی نژاد رییس دولت نهم و کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت.

آغاز تصویب قانونی برای تعرفه دار شدن خدمات پرستاری را می توان از ابتدای سال ۱۳۷۹ دانست. زمانی که وزارت بهداشت برای دفاتر مشاوره پرستاری و خدمات در منزل تعرفه تعیین کرد اما این تعرفه ها هیچ رشدی نداشت و به همین دلیل برای هویت بخشی به خدمات پرستاری و سامان دادن به وضعیت دریافتی های پرستاران، تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سوی سازمان نظام پرستاری در دستور کار قرار گرفت.

پس از آن تلاش برای تصویب این قانون تا سال ۱۳۸۶ ادامه داشت تا اینکه سازمان نظام پرستاری توانست با کمک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی این طرح را به نمایندگان مجلس پیشنهاد دهد.

به گفته صدیقه سالمی دبیر شورای نظام عالی پرستاری، «هنگام ارائه طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری به مجلس در سال 86، اعضای حاضر در کمیسیون بهداشت و درمان به دلیل سابقه نداشتن این طرح در دیگر کشورها با آن مخالفت کردند اما سازمان نظام پرستاری اعلام کرد فقط در صورتی که حقوق و مزایا، ساعت کار و نسبت پرستار به تخت در کشور ما نیز به اندازه یا حداقل به میزان متوسط سایر کشورها باشد از درخواست خود برای تعرفه گذاری صرفنظر می کند.»

پس از آن اعضای کمیسیون بهداشت و درمان از سازمان نظام پرستاری خواستند دلایل لازم برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز ارائه شود که سازمان با تدوین کتابچه که به «کتابچه ۴۰ دلیل» معروف شد توانستند نمایندگان مجلس را قانع کنند.

برهمین اساس «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری» در تیرماه ۱۳۸۶ به تصویب مجلس رسید.

اما چرا این قانون در دولت های محمود احمدی نژاد علیرغم وعده هایی که پرستاران داده می شد اجرایی نشد؟ علت اصلی عدم اجرای این قانون که تایید همگان نیز رسید، بار مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بود که برای دولت به همراه داشت و به واسطه کسری بودجه فزاینده وزارت بهداشت در دولت های نهم و دهم هیچگاه در این دولت ها به اجرا نرسید.

اما دولت یازدهم به واسطه تدوین کتاب تعرفه گذاری خدمات درمانی و رشد ۳۰۰ درصدی تعرفه ها به همراه پرداخت مابه التفاوت آن برای مردم از سوی بیمه توانسته است در سال جاری میزان درآمد های بیمارستان های کشور را ۹ هزار میلیارد تومان به ۲۱ هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

علاوه بر این تحقق سهم قانونی وزارت بهداشت از محل عواید حاصل از هدفمندی یارانه ها نیز باعث شد دست دولت برای پرداخت کارانه های پرستاران باز شود و حالا پرستاران شاهد اجرای این قانون پس از ۷ سال شده اند.

در تصویر زیر تاریخ تصویب «قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های پرستاری» راببیند؛

اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    61 0
    اینی که اینا میگن کجاش تعرفه گذاری خدمات پرستاریه ، دارن طرح کارانه مبتنی بر عملکردو به ما قالب میکنن ما خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم نه چیز دیگری
  • مریم ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    30 0
    با سلام.موقعی که طرح مبتنی بر عملکرد رو به جای تعرفه گذاری اجرا میکنن بیشتر از قبل به پرستاران توهین میشود.ما همچنان خواهان اجرای بی چون و چرای تعرفه گذاری هستیم.وقرار نیست با طرح مبتنی بر عملکرد از خواسته اصلی خودمون دست بکشیم و تا آخر ادامه خواهیم داد.
  • پرستارآگاه ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    24 0
    همکاران محترم همانطور که در خبرنامه آمده با اضافه شدن ده درصد به سرجمع کارانه پرسنل کارانه های آنان تنها ۳۰ درصد برای هرنفر اضافه می گردد یعنی کسی که قبلا ۲۰۰هزار تومان کارانه داشته الان ۳۰۰هزار تومان می گیرد و با توجه به اینکه قرار است از هر طریق ممکن ۸۰ هزار نفر به یگان پرستاری کشور تزریق شود باز ۴۰درصد از این مبلغ کاسته خواهد شد یعنی با این فرمول کارانه فرد فوق به ۲۰۰هزار تومان و حتی کمتر تنزل خواهد کرد با این تفاوت که آنوقت با توجه به نیروی مازاد به راحتی می توانند نسبت به تحت فشار گذاشتن نیروهای معترض و تبعید و حتی اخراج آنها اقدام کنند.
  • فاطمه (پرستار) ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    26 0
    با سلام فقط ميتونم بگم با چاپ چنين خبر هاي دروغي اعتماد جامعه پرستاري از وزارت بهداشت و نظام پرستاري كه صلب شده از رسانه ها هم صلب ميشه پاينده باشيد ولي توقع چاپ چنين دروغ بزرگي رو نداشتيم.
  • علی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    50 0
    سلام. طرح مبتنی بر عملکرد قطعا سبب افزایش فزاینده اعتراضات پرستاران خواهد گردید.
  • زاهد ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    26 1
    من از دست اندر کاران سلامت نیوز خواهش دارم ببینن چه خبری رو میزارن همش دروغ محضه واقعا متاسفم .قانون مبتنی بر عملکرد کجاش قانون تعرفه گذاریه .
  • جواد توکلی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    45 0
    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس و ما پرستاران که در متن کار در ببمارستانها هستیم مدتهاست داریم فریاد میزنیم که قانون تعرفه گذاری پرستاری را اجرا کنید اون وقت شما میفرمایین داره اجرا میشه..؟؟!! وزارت پزشکان با تزویر و دروغ پردازی در صدد پاک کردن صورت مسأله و گریز از وظایف قانونی خود می باشد که هر روز حرفی را به نوعی بیان می کند اما پرستاری بیدار و آگاه است و در مسیر حق طلبی خود گام بر می دارد.قطعا اینبار تجمع و حصن فراگیر تر از قبل خواهد بود.3
  • رضا میری ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    19 0
    بنظر من این طور محاسبه کاملا اشتباهه،کلا وظایف پرستاران نادیده گرفته شده است
  • محسن ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    30 0
    اینا همش یه مشت دروغه که تحویل پرستارا وجامعه میدن طرح مبتنی بر عملکرد و میخان اجرا کنن ولی به دروغ میگن تعرفه گذاری خدمات پرستاری تعرفه گذاری یعنی وقتی یه پرستارسوند میزاره پول اونو بدن نه که آمپول بزنه مریض دردش بیاد بعد ازکارانه پرستار کم بشه بگم پرستار اخلاقش با مریض خوب نبوده مگه واسه پزشکا همچین چیزی هست؟؟که واسه باقیه کادر درمان میزارن
  • رضا ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    35 0
    این برنامه توی کدام بیمارستان اجرا می شود که ما پرستاران بی خبریم لطفا اینقدر دروغ پردازی نفرمایید و با سیاه نمایی به مردم بی خبر تلقین نکنید که پرستاران چندین میلیون حقوق میگیرند . چرا در مورد دریافتهای چند صد میلیونی پزشکان جراح چیزی نمینویسید . شما از آنها هم برای جامعه پرستاری با دروغ پردازیهای خود خطرناکتر هستید
  • متعجب ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    22 0
    من واقعا نتعجبم که اعلام خبر داقعا قانونی ندارد. چگونه برخی به خود اجازه میدهند که اعلام کنند زیاد شد،پرداخت شد،اجراشد. آنهم برای پرستارانی که دی طی این سالها فقط افزایش حقوق خود را در روزنامه و رسانه ها دیده اند و نه در زندگی واقعی. آیا این کار غرض ورزانه نیستو فقط جامعه را برعلیه این قشر مظلوم تحریک نمی کند؟من واقعا متعجب و گله مندم. چرا درآمدهای پزشکان رسانه ای نمیشود؟!!!
  • متعجب ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    35 0
    من واقعا متعجبم که اعلام خبر، واقعا قانونی ندارد. چگونه برخی به خود اجازه میدهند که اعلام کنند زیاد شد،پرداخت شد،اجراشد. آنهم برای پرستارانی که در طی این سالها فقط افزایش حقوق خود را در روزنامه و رسانه ها دیده اند و نه در زندگی واقعی. آیا این کار غرض ورزانه نیست و فقط جامعه را برعلیه این قشر مظلوم تحریک نمی کند؟من واقعا متعجب و گله مندم. چرا درآمدهای پزشکان رسانه ای نمیشود؟!!!
  • پیراپزشکی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    25 0
    نظام پرستاری فقط دروغهای وزیر را تایید وکاور میکند . پرستاران فقط خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری و برقراری عدالت هستند . با این طرح مسخره مبنی بر عملکرد اضافه کاریها رابرداشتند و مخواهند سر پرستارا کلاه بگذارند و پول اضافه کاری را در قالب کارانه بدهند و اعلام کنند که کارانه پرستاران زیاد شده .لعنت خدا بر دروغگویان باد
  • ايمان ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    23 0
    اين خبر صحت ندارد و قانوني كه در حال اجرايي شدن است طرح پرداخت مبتني بر عملكرد است كه سليقه را وارد عمل نموده و مشكلات جامعه پرستاري را چند برابر خواهد نمود.ما خواهان اجراي قانون 8هشت سال بر زمين مانده تعرفه گذاري خدمات پرستاري هستيم كه باعث ميشود پرستار در قبال كاري كه براي بيمار انجام ميدهد جداي از حقوق عادي وجوهي دريافت كند كه هم اكنون كار را پرستار يا بهيار انجام ميدهد اما K مربوطه براي پزشك ثبت ميشود يدون اينكه حتي بر بالين بيمار حضور داشته باشد.لطفا بيشتر از اين باعث نزول جايگاه كادر درمان در اذهان عمومي نگرديد.بدوستان گرامي بدانيد كه كادر درما كه 93 درصد اين جامعه را تشكيل داده ديگر خام اين فريبكاريها نميشود و تا رسيدن به حقوق واقعي خود كه غير از برقراري عدالت نيست از پا نخواهد نشست. سپاس از سايت محترم سلامت نيوز
  • ايمان ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    29 1
    اين خبر صحت ندارد و قانوني كه در حال اجرايي شدن است طرح پرداخت مبتني بر عملكرد است كه سليقه را وارد عمل نموده و مشكلات جامعه پرستاري را چند برابر خواهد نمود.ما خواهان اجراي قانون 8هشت سال بر زمين مانده تعرفه گذاري خدمات پرستاري هستيم كه باعث ميشود پرستار در قبال كاري كه براي بيمار انجام ميدهد جداي از حقوق عادي وجوهي دريافت كند كه هم اكنون كار را پرستار يا بهيار انجام ميدهد اما K مربوطه براي پزشك ثبت ميشود يدون اينكه حتي بر بالين بيمار حضور داشته باشد.لطفا بيشتر از اين باعث نزول جايگاه كادر درمان در اذهان عمومي نگرديد.بدوستان گرامي بدانيد كه كادر درما كه 93 درصد اين جامعه را تشكيل داده ديگر خام اين فريبكاريها نميشود و تا رسيدن به حقوق واقعي خود كه غير از برقراري عدالت نيست از پا نخواهد نشست. سپاس از سايت محترم سلامت نيوز
  • پرستار ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    41 1
    کدوم اجرا؟حرف پرستاران هم اجرای طرح تعرفه گذاریه ولی وزارت بهداشت زیر بار نمیره در عوض طرح مبتنی بر عملکرد رو ابداع کرده اتد که ممکن است کاراته پرستاران از نقدار فعلی هم کمتر بشه. نمی دونیم چرا در مقابل پرستارا جبهه گیری کردن؟
  • پرستار ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    35 1
    ببخشید میشه بگید کجای ایران این قانون داره اجرا میشه و پرستارا از آبان ماه که شروع این طرح عنوان شده مزایای خود رو گرفتن ؟حتی معوقه هایی رو که عنوان شد به پرستارا میدن هنوز پرداخت نشده و فقط تو بوق وکرنا کردن که پرداخت میشه, فقط قراره به جای اجرای تعرفه گذاری طرح مبتنی بر عملکرد اجرا بشه که صد در صد سلیقه ای خواهد بود و فقط میخوان صدای پرستارها ساکت بشه و به این میگن اجرای قانون.
  • پریا ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    32 0
    چرا شایعه پراکنی میکنید؟!کدوم تعرفه گذاری؟!هفت ساله قراره اجرا بشه ولی هیچ خبری نیست، داره خاک میخوره.دروغ تا کجااااا؟!!!!!!
  • ايمان ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    38 0
    اين خبر صحت ندارد و قانوني كه در حال اجرايي شدن است طرح پرداخت مبتني بر عملكرد است كه سليقه را وارد عمل نموده و مشكلات جامعه پرستاري را چند برابر خواهد نمود.ما خواهان اجراي قانون 8هشت سال بر زمين مانده تعرفه گذاري خدمات پرستاري هستيم كه باعث ميشود پرستار در قبال كاري كه براي بيمار انجام ميدهد جداي از حقوق عادي وجوهي دريافت كند كه هم اكنون كار را پرستار يا بهيار انجام ميدهد اما K مربوطه براي پزشك ثبت ميشود يدون اينكه حتي بر بالين بيمار حضور داشته باشد.لطفا بيشتر از اين باعث نزول جايگاه كادر درمان در اذهان عمومي نگرديد.بدوستان گرامي بدانيد كه كادر درما كه 93 درصد اين جامعه را تشكيل داده ديگر خام اين فريبكاريها نميشود و تا رسيدن به حقوق واقعي خود كه غير از برقراري عدالت نيست از پا نخواهد نشست. سپاس از سايت محترم سلامت نيوز
  • محمود ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    28 0
    واقعا متاسفم برای کسانی که به خاطر منافع صنفیشان در کشوری اسلامی چقدر راحت دروغ می گویند و فریب ونیرنگ را اشاعه می دهند. مرد کارزارید یک بار بگویید اجرا نمی کنیم. آخر چقدر دروغ می گویید؟
  • پرستار ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    39 0
    این تعرفه گذاری که میگید از کی ایشالا اجرا میشه،،،،جالبه که ما از پرستارا از هیچی خبر نداریم،،اما همه خبر گذاریها در جریانن،،،،،ایشالا که اجرا شه
  • محمود ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    28 0
    واقعا یک فرد از یک سوراخ چند بار گزیده می شود؟ ما دردمان را پیش چه کسی ببریم؟ شما ها (رسانه های گروهی) و بویژه تلویزیون گناهتان از این مال مردم خورها کمتر نیست. چون چندین بار دروغ گفته اند و مکنتشر کرده اید و باز می کنید. خوب چرا یک تحریم رسانه ای سراسری نمی کنید دروغ گوها را ؟
  • الف ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    58 1
    من که ندیدم این قانون اجرا بشه. میشه یگید کی و کجا این قانون اجرا شده که من پرستار ازش بی خبرم. حدود دو ساله که قراره این قانون بصورت پایلوت تو دو تا شهر اجرا بشه که هنوز نشده. از وعده هایی مثل افزایش نیروی پرستاری، افزایش حقوق و کارانه، کاهش ساعت کاری، تسویه حساب معوقات پرستاری و .... که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت به پرستاران قول داده شده هیچکدام هنوز توسط دولت محترم عملی نشده است درحالیکه جناب وزیر و معاونان در رسانه ها اصرار دارند که این کارها انجام شده است.
  • عطار ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    32 0
    سلام,میگن وقتی یه دروغ بگی واسه انکار کردنش مجبوری صدتا دروغ دیگه بگی,شده حکایت وزارت ما که به جای در نظر گرفتن همه گروه های درمان فقط به فکر رسانه ای کردن ااقداماتی هستند که مثل تعرفه گذاری پرستاری هیج وقت اجرایی نشده است.
  • farshid ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    25 0
    سايت محترم سلامت نظرات را چرا نمايش نميدهيد
  • فهیمه ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    32 0
    ما خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری هستیم ان هم با عدالت تا کی ظلم به پرستار و نادیده گرفتن حق انها
  • حامد ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    68 2
    چرا به مردم دروغ میگویید آقای نجاتی؟ کجای این قانون تعرفه گذاریست؟ کدام خدمت پرستاری تعرفه گذاری شده؟ چرا ما خبر نداریم؟
  • س.ر ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    28 1
    این یک دروغ فاحش هست تو روز روشن...خدایا ما رو از شر این شیاطین زمینی نجات بده ...چطور میتونن اینقدر وقیحانه دروغ بگن .یه طرح پر از تبعیضی به اسم مبتنی بر عملکرد رو اوردن که نه تنها کارانه ی پرستاران بر اساس این طرح زیاد نمیشه بلکه هر کس و ناکسی تو بیمارستان که هیچ ربطی به پرستار و پرستاری نداره میتونه راجع به ما نظر بده و چه بسا از همین مقداری که میگرفتیم هم دریافتی ما کمتر میشه اونوقت این رو دارن به عنوان طرح تعرفه گذاری پرستاری معرفی میکنن !!!!!
  • پرستار ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    6 0
    از امروز اگر به بیمارستانی می روید پرستار به بیمار شما رسیدگی نمی کند ناراحت نشوید دعایش را به جان سیاستگذاران نخبه ای بکنید که به فکر شما بوده اند انها که برای سرگرم کردن تنها گروهی که به زیاده خواهی انان اعتراض کرده برنامه ریختند و ور دراین میان از حقوق بیمار نیز هزینه کردند : در قالب طرح مبتنی بر عملکرد با توجه به ایتمهای این طرح اگرچه تنها مخصوص پرستاران نیست اما در گروه پرستاران بالاترین تاثیر منفی بر روند درمان را می گذارد براساس این طرح مستند سازی و به قولی کاغذ بازی اهمیت یافته و کارهای غیر بالینی تا بیش از 60 درصد امتیاز را به خود اختصاص داده پس مسلم است که پرستارانن برای دستیابی به حقوق خود باید به مستند سازی بپردازند تا کار بالینی از امروز کاغذ بازی بر انجام اقدامات بالینی ارجحیت پیدا نموده است
  • وحید ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 0
    سلام خبرنگارعزیزشمادیگه چراحرفای دروغ وزارت بهداشت رو باورکردید؟ پرستاران عزیزکشورکه همچین دروغی روباورنمیکنن
  • ایلخانی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 0
    آقای نجاتی شرم کن! دروغگو...
  • جواد ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    3 0
    خدا لعنت کنه هرچی دروغگو و دروغ پرداز و دروغ نویسه حروم اون مسئولی باشه پولی که من باید بگیرمش میریزه تو جیب همکارش همین
  • صادق ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 0
    اگه اجرایی شده پس چرا ما خبر نداریم لطفا قبل از نشر خبر از صحت اخبارتون مطلع بشین،ما پرستارا بخاطر برقرار نکردن عدالت در نظام سلامت و دروغ و وعده های عملی نشده نسبت ب وزیر بهداشت و نظام پرستاری بی اعتماد شدیم کاری نکنید ک نسبت ب رسانه های گروهی نیز بی اعتماد بشیم
  • پرستار ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 0
    این فریبکاری وسیاه کاری تا کی ادامه داره چرا با این اخبار اذهان عمومی رو فریب میدید چرا زحمات بی دریغ پرستاران دیده نمیشه اێا زمان اون نرسیده که این قشر عزیز و مظلوم بە حقش برسە تا کی وعده تا کی دروغ چرابین پرستارا تبعیض قائل میشین چرا افزایش 180 تومانی به پرستارای قرارادادی تعڵق نمیگیره مگه اونا کم کار میکنن متاسفم
  • مجتبی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    5 0
    عجب دروغ واضحی از این آقا که خود از بدنه نظام پرستاری است بعید است که دروغ بگویند و بازیچه دست وزیر و امثالهم که از اردیبهشت ماه همش دروغ تحویل جامعه پرستاري میدهند شود من خودم پرستارم و میبینم که طرحی با عنوان کارانه مبتنی بر عملکرد را جایگزین طرح تعرفه پرستاری کرده آن که من خودم تمام جزییات این طرح مبتنی بر عملکرد را می دانم که اصلن اثری از تعرفه پرستاری در آن نیست اگه راست میگین بیمارستان و شهر رو مشخص کنید تا زنگ بزنیم ببینیم اجرا شده یا نه اگر راست نگفتید من نامه ای به سلامت نیوز می‌نویسم و از شما عذرخواهی می کنم اما اگه اجرا نمیشه شما باید عذر خواهی کنید
  • م ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    7 0
    آخه چرا دروغ میگید؟ واقعا براتون متاسفم
  • نوشین ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    7 0
    سلام چرا این همه دروغ می گویید این قانونی که هنوز اجرا نشده و قراره اجرا بشه مبتنی بر عملکرده و کاملا سلیقه ای است
  • مژگان ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    8 0
    با سلام از سلامت نیوز تعجب میکنم که خبری دروغ رو منتشر کرده ! نه تنها تعرفه گذاری اجرا نشده ,بلکه طرحی تحقیر امیز که بیش از پیش خشم جامعه پرستاری را برانگیخته است , و ان طرح شرم اور مبتنی بر عملکرد است , که تنها چیزی که کوچکترین اهمیتی در ان ندارد عملکرد پرستار است !!! مسئولین محترم با نشنیدن فریاد عدالتخواهی پرستاران , باعث خشم بیشتر ایشان خواهد شد و عواقب این مسئله به عهده مسئولین خواهد بود !
  • محمد یزد ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    7 0
    آنچه ما عینا شاهد آنیم واریز مبالغ کلان به جیب اقلیت پزشک، بیعدالتی بزرگ در پرداخت ها، بدنبال آن بی انظباطی و ولع و حرص زیاد پزشک و بی انگیزگی پرستار و نهایتا زیان بیمار ،من مانده ام این نظام پرستاری چی گیرش میاد که یا چیزی نمیگه اگه هم بگه یا دروغه یا هدفش نفاق
  • ملک محمد ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    7 0
    واقعا خجالت آوره!!! یک طرح جعلی وسرتاسر اهانت آمیز روبجای طرح قانونی تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرامیکنن وفکرمیکنند جامعه پرستاری زیر بار خفت اون میره!!!!هیهات من الذله!!!!
  • پرستارخصوصی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    8 0
    طرح مبتنی بر عملکرد باعث اختلاف بین گروه های مختلف دربیمارستان میشه وبه ضرربیمار خواهد بود.ماخواهان عدالت در پرداخت هستیم تمام دنیا پزشک وپرستار دارند تحقیق کنیدفاصله درامدی انجاچطوراست.ایافقطپزشکان مانخبه هستند من درخصوصی حقوق اداره کار میگیرم.خودتون قضاوت کنید
  • پرستار ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    1 0
    از بس دروغ شنیدیم ، به رسانه ها هم دیگه اعتمادی نیست. دروغ دروغ دروغ..... سلامت نیوز هر وقت قانون به حق تعرفه گذاری ،و کاهش اختلاف پرداختی پزشک و پرستار تا 3 برابر اجرا شد، آنوقت از ابراز خرسندی و رضایت پرستاران ،خبرت را بنویس.
  • رضا ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    با سلام در شهرستان ها تفاوت درامد پزشک متخصص و پرستار گاهی ۳۵۰ به یک است اینها که وزرات میگه فقط برای ساکت کردن پرستار ان است یک مرجع بیطرف میتواند درامد ها را بررسی و مقایسه کند