معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در منطقه هفت تهران راه‌اندازی می شود و امیدواریم این مرکز تا پایان سال جاری در یکی دیگر از مناطق شهر تهران راه‌اندازی شود.

سلامت نیوز:  معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در منطقه هفت تهران راه‌اندازی می شود و امیدواریم این مرکز تا پایان سال جاری در یکی دیگر از مناطق شهر تهران راه‌اندازی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود گلزاری در مراسم راه‌اندازی نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم که امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی، فرهنگی شهرداری تهران و رضا نگهبان شهردار منطقه 7 در بوستان آزادگان برگزار شد، افزود: قرار است علاوه بر تهران مراکز پیشگیری و کنترل خشم در استان البرز و شهرهای اصفهان، رشت، مشهد و شیراز با همکاری شهرداری‌ها راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی ضرورت برخورداری جهانی عاری از خشونت گفت: امیدواریم راه‌اندازی مراکز پیشگیری و کنترل خشم شروع خوبی برای دستیابی به این هدف در سطح کشور باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در مرکز پیشگیری و کنترل خشم 5 اقدام اساسی انجام می‌شود، اظهار کرد: 20 درصد از فعالیت‌های این مرکز مربوط به مشاوره‌های فردی و روان‌درمانی برای مراجعان و یا کسانی است که به این مراکز اراجع داده می‌شود. خانه‌های سلامت، کلانتری‌ها و مدرسه‌ها می‌توانند افرادی را به مرکز پیشگیری و کنترل خشم ارجاع دهند.

گلزاری برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی برای تربیت متخصصان در زمینه پیشگیری و کنترل خشم را دومین اقدام اساسی مراکز پیشگیری و کنترل خشم دانست و اظهار کرد: افرادی مانند افسران کلانتری و معلمان می‌توانند در کارگاه‌های تخصصی آموزشی گروهی شرکت کنند و در پایان دوره به آنها مدرک و گواهینامه شرکت در جلسات داده می‌شود. علاوه بر آن در مرکز پیشگیری و کنترل خشم آموزش‌های عمومی برای گروه‌هایی مانند مادران و آموزگاران قابل برگزاری است.

وی افزود: برگزاری آموزش‌های گروهی در بیرون از مرکز کنترل و پیشگیری خشم یکی دیگر از اقدامات پیش‌بینی شده است. البته سال گذشته حدود 30 نفر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره در منطقه 7 آموزش داده شده‌اند تا در این مرکز به ارائه خدمت بپردازند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه انجام مطالعات و بررسی منطقه‌ای به منظور شناسایی عوامل خشم در مناطق تهران را یکی دیگر از اقدامات مرکز پیشگیری و کنترل خشم ذکر کرد.

وضعیت ما از نظر خشونت و پرخاشگری رضایتبخش نیست

گلزاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه خشم یک هیجان طبیعی است، گفت: می‌توان از این احساس برای حفظ خود و کشور به موقع استفاده کرد؛ اما زمانی که از کنترل خارج شود بحران‌های بزرگی را می‌تواند در کشور و دنیا ایجاد کند. این در حالی است که وضعیت ما از نظر خشونت و پرخاشگری رضایتبخش نیست.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی بزرگ کشور ما شامل اعتیاد، خشونت و طلاق می‌شود. این آسیب‌ها با یکدیگر ارتباط دارند و هم‌افزایی می‌کنند. این در حالی است که عفو و بخشش در فرهنگ ما از دیرباز مطرح بوده است، اما در حال حاضر مسئولان فرهنگی و اجتماعی از ازدیاد نزاع، خشونت و دشنام گله می‌کنند و متاسفانه شاهد قتل، جرح و اسیدپاشی هستیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: ما به عنوان کشوری شیعی باید در این زمینه فکری جدی کنیم و در حالی که گروه‌هایی مانند داعش تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن از دین اسلام به نمایش بگذارند، باید کوشش کنیم چهره مهربان و صمیمی را از دین اسلام به نمایش بگذاریم.

گلزاری در پایان گفت: نهاد پرقدرت شهرداری به ویژه شهرداری تهران هم از نظر امکانات، هم وظیفه و هم دغدغه‌های شخص شهردار می‌تواند در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کند و ما روی این مکان نام مرکز گذاشتیم؛ چراکه در کشور برای موضوعاتی مانند اعتیاد، نارسایی قلبی و دیابت مراکزی راه‌اندازی شده است و خشم از جمله موضوعاتی است که بیش از بیماری قلبی و دیابت افراد درگیر آن هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha