چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 135065

تصور رایج این است که پوکی استخوان مخصوص افراد سالمند است اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که اساس شرایط این بیماری در سال‌های اولیه کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

سلامت نیوز: تصور رایج این است که پوکی استخوان مخصوص افراد سالمند است اما مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که اساس شرایط این بیماری در سال‌های اولیه کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

به گزارش سلامانه و به نقل از medical news today درگذشته تصور می‌شد که ابتلا به پوکی استخوان تنها به بزرگ‌سالی محدود می‌شود اما کارشناسان پزشکی اکنون می‌گویند که ریشه‌های آن را باید در کودکی یعنی زمانی که می‌توان اقدامات پیشگیرانه انجام داد پیدا کرد.


پوکی استخوان یکی از دلایل اصلی بیمارگونگی و فشار اقتصادی در سراسر جهان است. به‌طوری‌که برآورد می‌شود تا سال 2020 نیمی از آمریکایی‌های 50 ساله یا مسن‌تر در معرض شکستگی‌ها و ترک‌خوردگی‌های استخوانی خواهند بود. به گفته محققان آکادمی طب اطفال آمریکا برخورداری از تراکم استخوانی لازم در اوایل زندگی مهم‌ترین مؤلفه تعیین‌کننده در سلامت اسکلتی بدن در سراسر زندگی است. بنابراین باید مصرف کلسیم و ویتامین D در کودکان افزایش یابد.


محققان می‌گویند منبع غذایی اصلی برای نوزادان باید شیر انسانی یا با فرمول مخصوص برای نوزادان باشد. منبع اصلی کلسیم غذایی پس از اولین سال تولد شیر و دیگر محصولات لبنی است که 70 تا 80 درصد سهم کلسیم غذایی را در برمی‌گیرد. بر اساس گزارش این تحقیق متخصصان اطفال به کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنند تا مصرف روزانه کلسیم و غذاها و نوشیدنی‌های حاوی ویتامین D را که شامل شیر بدون چربی و ماست کم‌چرب می‌شود افزایش دهند. علاوه بر این لازم است کودکان از تمرین‌های بدنی مانند پیاده‌روی، رقص و دویدن که وزن آن‌ها را درگیر می‌کند و برای سلامت استخوان‌ها مفید است غافل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha