رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذا وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه از والدین خواست به هنگام بروز بیماری هایی چون سرماخوردگی، سینوزیت و آنفلوآنزا از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنند.

محسن زهرایی در گفت و گو با ایرنا افزود: در بسیاری از مواقع مشاهده می شود، والدین به هنگام مبتلا شدن کودک به این بیماری ها به وی آنتی بیوتیک می دهند، در حالیکه مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها موجب عوارض دارویی و حتی تشدید بیماری می شود.
وی گفت: با مصرف آنتی بیوتیک، میکروب ها با ایجاد ژن مقاوم در برابر آنها، این مقاومت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کنند و حتی به صورت شایع این ژن از یک گونه میکروبی به گونه دیگری انتقال می یابد.
رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذا وابسته به وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه "مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، باعث پایدار شدن عفونت می شود"، گفت: اگر کودکی دچار بیماری های شایع فصل سرما مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سینوزیت شود، بهتر است به پزشک مراجعه شود و دارو با نظر پزشک متخصص تجویز شود، زیرا تشخیص درست و به موقع برای استفاده از آنتی بیوتیک ها، یکی از هنرهای پزشکان است تا بیمار با مصرف کمترین تعداد آنتی بیوتیک، بهبود کامل یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha