جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 135243

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در واکنش به مصرف شیرهای فله ای توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش  مهر، دکتر رسول دیناروند در خصوص مصرف شیرهای فله ای، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به شدت مصرف کنندگان را از استفاده از شیرهای فله ای، منع می كنند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اینكه شیرهای فله ای پاستوریزه نیستند به شدت می توانند بیماری هایی مثل تب مالت را منتقل كنند. تاكید ما بیشتر بر استفاده از شیرهای باستوریزه است و به هیج عنوان شیرهای فله ای را تایید نمی كنیم.

دیناروند ادامه داد: در مورد لبنیات هم نظارت های سازمان غذا و دارو و ارگان های دیگر مرتبط وجود دارد. وضعیت ما امسال از نظر كیفیت و مشكلات و نگرانی هایی كه مردم داشتند بسیار بهتر شده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: مردم مطمئن باشند در خصوص فرآورده های لبنی می توانند از محصولات و تولید ات كارخانجات و صنایع كشور استفاده نمایند و خیالشان راحت باشد که دستگاه های نظارتی به خوبی به و ظایف خود عمل می كنند.

ماجرای نمایشگاه عرب هلث

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سئوالی مبنی بر  عدم حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی در نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی عرب هلث، گفت: نظر به اینکه مدیریت نمایشگاه عرب هلث که در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود از پذیرش شرکت های دارو سازی و تجهیزات پزشکی ایرانی جهت احداث غرفه پرهیز نموده و ایران را به بهانه تحریم های ظالمانه بین المللی از مشارکت  فعال محروم داشته در حالی که موضوع دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم ها نمی شود و حضور مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان بازدید کننده در این نمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: بنابراین از تمامی مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی خواسته ایم از شرکت در این نمایشگاه به هر عنوان پرهیز نموده و مراتب اعتراض خود را نیز به طور مستقل به مدیریت نمایشگاه منعکس نمایند. اگر در فرصت باقی مانده امارات، شرکت های ایرانی را در احداث غرفه سهیم نماید حضور کارشناسان و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی نیز در نمایشگاه بلامانع خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • وحید ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    با سلام لطفآ به محضر این عزیزان برسانید که یک سر به کارخانه پ... تبریز تشریف برده و از نزدیک ببینند که با چه مواد و با چه کیفیت غیر قابل قبولی محصولاتشان را به بازار ارائه میکنند و به دلیل نبود هیچ نظارتی بدون هیچ نگرانی هر روز کیفیت محصولاتشان بدتر و بدتر میشود به قول صا ایران هر روز بدتر از دیروز