جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 135247

سلامت نیوز: مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی گفت: با ایجاد تفاهمنامه میان سازمان نظام پزشکی و بیمه ایران، هشت بیمه‌نامه را از بیمه ایران خریداری کردیم.

به گزارش مهر، مصطفی مصلحی در اولین همایش رابطین بیمه‌ای سازمان‌های نظام پزشکی سراسر کشور گفت: ضریب بیمه در جامعه پزشکی در کشور 1.7 درصد است و با ممالکی که حدود 8 درصد ضریب بیمه‌ای دارند فاصله داریم. جامعه پزشکی در کنار نیازهای فنی و تخصصی خود نیازهای دیگری نیز دارد که فراهم کردن مناسب آنها می‌تواند در اجرای وظایف پزشکان موثر باشد.

وی ادامه داد: زمانی که سرعت تغییرات و تحولات در علم پزشکی و قانون و مقررات آن زیاد است، باید خودمان را به این تغییرات برسانیم. مبنای کار ما برای ایجاد تفاهم با سازمان‌های بیمه بر این بود که یکی از ماموریت‌های صندوق تعاون و رفاه انجام کار بنیادین در مقوله بیمه باشد. بر همین اساس در هشتم اردیبهشت 93 طی نامه‌ای که به وزیر بهداشت ارایه شد، بحث‌های بیمه‌ای جامعه پزشکی آسیب‌شناسی و چالش‌های موجود بررسی شد. بعد از آسیب‌شناسی و دسته‌بندی در 29 اردیبهشت‌ ماه جلسه‌ای تشکیل و خواسته‌های ما به طور کلی اعلام و کار آغاز شد. در مرداد ماه نیز شورای عالی بحث اجباری شدن بیمه مسئولیت را برای متقاضیان اشتغال در پزشکی تصویب کرد و نهایتاً با جلسات و آسیب‌شناسی‌های متعدد که درباره بسته جامعه خدمات پزشکی وجود داشت، شرایط اقتصادی مناقصه نوشته و چندین بار اصلاح و مناقصه در شهریورماه برگزار شد و بعد از آن مذاکرات بعدی برای شفاف شدن نقاط کور مساله پیگیری شد.

مصلحی ادامه داد: یکی از خواص این کار این بود که کاملاً بر اساس اسناد، مدارک و به صورت منطقی انجام گرفت و بعد از رایزنی‌های نهایی توانستیم شاهد خرید هشت نوع بیمه‌نامه از بیمه ایران باشیم. مرحله بعد نحوه اجرای این کار بزرگ به صورت کشوری بود و طبیعتاً با توجه به جغرافیای جامعه پزشکی در کشور و پراکندگی پزشکان و استعلامی که ازمراجع مختلف شد و با توجه به حجم، تنوع و گستردگی کار شرکت بیمه‌ای امید به عنوان مشاور انتخاب و قرار شد به عنوان مجری و مشاور در سراسر کشور باشد.

به گفته وی، در این اتفاق اولین بحثی که مدنظر ما بود دیده شدن مشکلات جامعه پزشکی بوده تا بتوانیم در جهت رفع آنها گام برداریم. همچنین سعی ما بر این بود که در این مناسبات فقط مباحث مالی مطرح نشود بلکه به مباحث فنی نیز توجه ویژه‌ای داشتیم. سومین نکته‌ای که برای ما اهمیت داشت اجرایی شدن این مقوله در یک الگوی واحد در کل کشور بود که به این نقطه رسیدیم و دیگری امکان نظارت به پروسه و مفاد قرارداد که یکی از اشکال آن تشکیل یک ستاد نظارتی در تهران است که مرتباً اطلاعات و اخبار را بررسی کرده و معمولاً یک بار در ماه جلسه می‌گذارد. بنابراین این پروسه امکان همکاری پایدار و رو به جلو را در سال‌های آتی فراهم می‌کند.

مصلحی با تاکید بر اهمیت مقوله مدیریت ریسک ادامه داد: به عنوان یک بیمه‌گذار باید در جامعه پزشکی ریسک‌ها را مدیریت کنیم.

وی در پایان گفت: زمینه‌ها و اقدامات آموزشی در جامعه پزشکی با کمک سازمان نظام‌پزشکی فراهم شده و شاید این فرایند نمونه‌ای شود تا سایر اقشار هم از آن استفاده کنند. البته ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید در این کار به ما کمک شود زیرا سود آن برای تمام مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha