جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 135281

تره فرنگی شباهت زیادی با پیازچه دارد و مانند سیر و پیاز از خانواده گیاهی به نام Allium است، غنی از فیبر و ویتامین است و ترکیبات گوگرد و آنتی اکسیدان‌های آن می‌تواند در برابر برخی سرطان‌ها از بدن محافظت کند.

سلامت نیوز: تره فرنگی شباهت زیادی با پیازچه دارد و مانند سیر و پیاز از خانواده گیاهی به نام Allium است، غنی از فیبر و ویتامین است و ترکیبات گوگرد و آنتی اکسیدان‌های آن می‌تواند در برابر برخی سرطان‌ها از بدن محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این سبزی دارای خواص بیشماری است، از جمله کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون، کاهش فشار خون و تثبیت آن، منگنز، ویتامین C، آهن، فولات، ویتامین B6، ویتامین A، منگنز، آهن، فولات و گوگرد است. 100 گرم تره فنرگی دارای 29 کالری است و غنی از آب است. (90درصد)

تره فرنگی نقش مهمی در محافظت از بدن در مقابل سرطان دارد به ویژه معده و روده، کاهش کلسترول بد، و افزایش کلسترول خوب خون، کاهش فشار خون و تثبیت آن، پیشگیری از سرما خوردگی، تمیز و قلیایی کردن خون، اثر سودمند در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی و مربوط به پیری دارد و ضدعفونی کننده، تقویت کننده حافظه، کاهش دهنده فشار خون، پخته آن ضد یبوست و بواسیر است، باعث التیام عفونت مجاری تنفس و ورم گلو می‌شود؛ ادرار آور است، خوردن این سبزی بعد از غذا از ترش کردن جلوگیری می‌کند.

افرادی که سوء هاضمه، کم خونی و رماتیسم دارند سوپ تره فرنگی بخورند، برگ این سبزی به دلیل داشتن مواد گوگردی ریه را ضد عفونی می‌کند.

افرادی که به سیرها آلرژی دارند به احتمال زیاد به تره فرنگی نیز ممکن است حساسیت داشته باشند؛ افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند نیز توصیه نمی‌شود و عصاره این سبزی سمی است و مصرف آن ممکن است موجب سردرد، تهوع و در موارد حاد مرگ شود.

این سبزی طعم دهنده خوبی برای سوپ، ماهی، خوراک، پخت گوشت، انواع سس‌ها و کنار هر وعده غذایی است، سوپ و پلو تره فرنگی بسیار خوشمزه است و به رشد و سلامت کودکان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha