یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 13533

كنگره ملی سلامت خانواده از سوی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشكی ایران با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، همزمان با روز خانواده 4 الی 6 دی امسال برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد علوم پزشكی ایران، سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشكی ایران و دبیر علمی كنگره ملی سلامت خانواده، با اعلام این خبر گفت: این كنگره با حمایت سازمان‌های دولتی و بین‌المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، صندوق حمایت از كودكان سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذا، سازمان بهزیستی كشور، شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما و انجمن‌هایی نظیر انجمن ترویج تغذیه با شیرمادر برگزار می‌شود.
فاضلی افزایش سطح بهداشت خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف بهداشت كه منجر به ارتقاء وضعیت بهداشت اجتماعی در جوامع می‌شود را از اهداف برگزاری این كنگره برشمرد و افزود: رشد و تكامل اولیه كودك، مسائل روانی، اجتماعی و اقتصادی خانواده، تغذیه، توسعه زایمان‌های طبیعی و فیزیولوژیك، نقش تعامل و روابط عاطفی در سلامت خانواده، انسجام خانواده و اخلاق و حقوق و معنویت در خانواده 7 محور این كنگره است كه در مدت 3 روز برگزاری توسط صاحبنظران ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
وی به استقبال گسترده محققان از این كنگره اشاره كرد و گفت: تاكنون بیش از 750 مقاله و تحقیق پیرامون محورهای یاد شده از سراسر كشور به دبیرخانه كنگره ارسال شده كه پس از داوری، تعدادی از آنها به صورت سخنرانی و پوستر در مدت برگزاری ارائه می‌شود.
فاضلی در پایان با اشاره به امتیاز بازآموزی این كنگره از جامعه پزشكی و پرستاران و ماماها دعوت كرد تا برای شركت و ثبت نام در این كنگره با شماره تلفن 88677478 تماس بگیرند.
این كنگره در تاریخ 4 تا 6 دی ماه و در محل سالن همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha