شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 135340

خیلی وقت ها ما زنان، زمانی که دچار تغییر خلق و خو، علایم قاعدگی و ... می شویم، از خود می پرسیم چرا چنین اتفاق هایی می افتد؟ جواب این سوال استروژن است! همان هورمونی که نقش کلیدی در بدن زنان دارد.

دلایل مفید بودن استروژن برای خانم‌ها

سلامت نیوز: خیلی وقت ها ما زنان، زمانی که دچار تغییر خلق و خو، علایم قاعدگی و ... می شویم، از خود می پرسیم چرا چنین اتفاق هایی می افتد؟ جواب این سوال استروژن است! همان هورمونی که نقش کلیدی در بدن زنان دارد.

به گزارش روزنامه خراسان به نقل از سایت «MSN»، استروژن به چند علت برای زنان مفید است.
در مقابله با استرس موثر است

نتایج بررسی های اخیر محققان آمریکایی نشان می دهد، بدن زنان به علت میزان استروژن بالایی که دارد، در مواجهه با استرس عملکرد بهتری دارد. زنان نسبت به مردان که میزان پایینی از این هورمون را دارند، در مواقع استرس، عملکرد بهتری دارند.

از قلب محافظت می کند

استروژن خاصیت محافظتی دارد و مانع از تراکم رسوب در رگ ها می شود؛ به این ترتیب از رگ های قلب محافظت می کند. این هورمون میزان کلسترول را کاهش می دهد و میزان تری گلیسیرید را کنترل می کند. این امر میزان انسداد رگ ها و احتمال بیماری قلبی را در خانم ها کاهش می دهد.

عفونت ها و التهاب ها را کاهش می دهد

محققان می گویند، ارتباط استروژن و پیشگیری از عفونت ها و التهاب در زنان امری واضح است.

آنان دریافته اند که استروژن در کاهش هدررفت سلول های سفید از رگ های خون هنگام آسیب دیدگی نقش دارد. در نتیجه میزان التهاب را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند به طور موثرتری با عفونت ها مقابله کند.

استخوان ها را تقویت و از پوکی استخوان پیشگیری می کند

استروژن، تراکم استخوان زن را حفظ می کند. به همین علت خطر بیماری هایی چون پوکی استخوان و شکنندگی استخوان را کاهش می دهد.

از رگ ها در برابر آسیب محافظت می کند

استروژن میزان سروتونین را در بدن زنان افزایش می دهد. سروتونین یک انتقال دهنده خاص عصبی است که به انتقال بهتر پیغام ها از یک قسمت از بدن به مغز کمک می کند.

ظاهر جوان تری ایجاد می کند

نتایج بررسی ها نشان می دهد، میزان زیاد استروژن ظاهر جوان تری به زن می دهد. زیرا استروژن باعث ضخیم شدن پوست و افزایش میزان کلاژن می شود و از طرفی چین و چروک ها را کاهش می دهد و با حفظ رطوبت به پوست ظاهر شاداب و جوان تری می دهد.

باعث شادابی زنان می شود

هورمون های زنانه در تغییرات و تولید آندورفین (هورمون هایی که احساس خوب ایجاد می کند) نقش موثری دارد. آندورفین باعث ایجاد شادابی و شادمانی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha