شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 135349

رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران به تشریح مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت پرداخت و گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که پس از کاشت ایمپلنت باید مورد توجه قرار بگیرد، تمیز کردن دندان متصل شده به آن است.

سلامت نیوز:  رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران به تشریح مراقبت‌های لازم پس از کاشت ایمپلنت پرداخت و گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که پس از کاشت ایمپلنت باید مورد توجه قرار بگیرد، تمیز کردن دندان متصل شده به آن است.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر ابوالحسن مسگرزاده عنوان کرد: رعایت بهداشت کامل دهان، از طریق مسواک زدن به روش صحیح و طبق تجویز دندانپزشک، استفاده از مسواک‌های کوچک مخصوص برای تمیز نگه‌داشتن فضاهای بین ایمپلنت‌ها و دندان‌های طبیعی مجاور، جلوگیری از تجمع مواد غذایی در فضاهای ذکر شده و جرم گیری دندان در زمانی که ضرورت داشته باشد نه فقط از تجمع پلاکت‌های باکتریال  و تخریب دندان‌های مجاور ایمپلنت و بافت لثه جلوگیری می‌کند، بلکه به انجام موفقیت آمیز پروسه کاشت دندان نیز کمک می‌کند.

این متخصص جراحی دهان، فک و صورت گفت: تجمع مواد غذایی، رسوب جرم و تشکیل لایه‌ای از رسوبات بر روی دندان‌های طبیعی و همچنین ایمپلنت‌ها موجب تورم و تحریک لثه می‌شود. به این ترتیب، چسبندگی لثه به دندان یا ایمپلنت از بین می‌رود که خود موجب تجمع بیشتر باکتری و تشدید سیر بیماری می‌شود و در اد امه این روند به تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت یا دندان طبیعی شده و با پیشرفت زیاد منجر به لقی دندان یا ایمپلنت شود.

وی عنوان کرد: اولین اقدام  پس از کاشت ایمپلنت ، بهره‌گیری از راهکارهایی برای کنترل عفونت و کاهش درد ناشی از جراحی است و بهتر است در هفته اول بعد از جراحی، مراقبت‌های معمول زخم دهان، استفاده از دهان شویه بخصوص دهان شویه‌های ضد عفونی کننده (مانند کلر هگزیدین)، خودداری از جویدن غذا بر روی ایمپلنت ها و مصرف غذاهای نرم، استفاده از داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک، مصرف نکردن سیگار و مسواک زدن دیگر دندان، غیر از محل ایمپلنت انجام شود.

مسگرزاده تاکید کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که پس از کاشت ایمپلنت باید مورد توجه قرار بگیرد، تمیز کردن دندان متصل شده به ایمپلنت است که برای این منظور حتما باید علاوه بر مسواک از نخ دندان نیز استفاده شود.

گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی انجمن ایمپلنتولوژی ایران از 1 تا 3 بهمن ماه جاری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha