رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران گفت: به هر زن و مردی پیشنهاد می‌شود قبل از ازدواج گواهی سلامت جسمانی، جنسی، باروری و روانی را پزشک معتبر تهیه کنند؛ همچنین آزمایشات لازم جهت تشخیص بیماری‌های آمیزشی را انجام دهند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران گفت: به هر زن و مردی پیشنهاد می‌شود قبل از ازدواج گواهی سلامت جسمانی، جنسی، باروری و روانی را پزشک معتبر تهیه کنند؛ همچنین آزمایشات لازم جهت تشخیص بیماری‌های آمیزشی را انجام دهند. 

 دکتر محمدرضا صفری‌نژاد در گفت‌و‌گو با آنا گفت: امروزه بطور روز افزون پرونده‌های ارجاعی از مراکز قضائی جهت طلاق به علت مشکلات جنسی و ناباروری افزایش یافته است. بسیاری از آنها ناشی از ندانم کاری، کتمان واقعیت‌ها و بی‌اطلاعی است. در بسیاری از این پرونده‌ها طرفین اگر از مشکل همدیگر اطلاع پیدا می‌کردند، هیچوقت حاضر به ازدواج نبودند. جهت کاهش میزان طلاق، کاهش پرونده‌ها در محاکم قضائی، جلوگیری از اتلاف هزینه و وقت و اثرات روانی سوء طلاق به ویژه در خانم‌ها، بنظر می‌رسد لازم است تغییراتی در آزمایشات و معاینات قبل از ازدواج داده شود و یا اینکه طرفین شخصا خود اقدام به انجام آنها کنند.

وی افزود: باید آزمایش‌های باروری جزو آزمایش‌های قبل از ازدواج قرار گیرد تا زوجین با اطلاع کافی از وضعیت یکدیگر اقدام به ازدواج کنند.

رئیس انجمن علمی سلامت خانواده‌ ایران در ادامه گفت: بیماری‌های آمیزشی یکی دیگر از آزمایش‌هایی است که باید جزو آزمایش‌های قبل از ازدواج قرار بگیرد زیرا این مساله تبعات بهداشتی فراوانی را در پی دارد و ممکن است منجر به بروز سرطان دهانه رحم یا دستگاه تناسلی در زنان شود.

وی افزود: متاسفانه امروز بیماری‌های آمیزشی از جمله ابتلا به زگیل تناسلی دردسرساز شده است به این گونه‌ای که وقتی زنان به این بیماری مبتلا می‌شوند تحقیقات خود را آغاز می‌کنند و متوجه می‌شوند همسرشان قبل از ازدواج ارتباط جنسی خارج از خانواده داشته است  که این مساله علاوه بر افزایش نگرانی زنان ناشی از ابتلا به سرطان، آنها را دچار استرس و اختلالات روحی ناشی از نحوه ابتلا می‌کند.

صفری‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به هر زن و مردی پیشنهاد می‌شود قبل از ازدواج گواهی سلامت جسمانی، جنسی، باروری و روانی را پزشک معتبر تهیه کنند؛ همچنین آزمایشات لازم جهت تشخیص بیماری‌های آمیزشی را انجام دهند.

رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران در پایان خاطرنشان کرد: انجام این آزمایشات دلیل بر این نیست که هر مرد و یا زن بیمار نباید ازدواج کند، ولی هر مرد و زنی این حق را دارد که همسر آینده خود را با دید باز انتخاب کند و از وضعیت آن آگاهی لازم را داشته باشد تا اگر پس از ازدواج متوجه شدند این مساله منجر به طلاق آنها نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha