افراد در مراجعه به مراکز درمانی پزشک خانواده 2 هزار و 500 تومان ویزیت پرداخت می‌کنند؛ اگرچه این مبلغ ناچیز است، اما طبق قانون مراجعان به پزشک خانواده نباید وجهی را پرداخت کنند.

سلامت نیوز: افراد در مراجعه به مراکز درمانی پزشک خانواده 2 هزار و 500 تومان ویزیت پرداخت می‌کنند؛ اگرچه این مبلغ ناچیز است، اما طبق قانون مراجعان به پزشک خانواده نباید وجهی را پرداخت کنند.  

عضو شورای شهر شیراز با انتقاد از نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده در این شهر گفت: برطرف نکردن مشکلات و نواقص طرح پزشک خانواده قبل از اجرای این طرح در شیراز، مردم این شهر را  دچار مشکل کرده است.

علی راستگو در گفت‌وگو با ایلنا درباره مشکلات اجرای طرح پزشک خانواده در شیراز گفت: حرف ما این است که باید ساختار طرح پزشک خانواده اصلاح شود، زیرا اجرای این طرح در شیراز با مشکلات زیادی همراه شده است.

وی ادامه داد: به طور مثال افراد در مراجعه به مراکز درمانی پزشک خانواده 2 هزار و 500 تومان ویزیت پرداخت می‌کنند؛ اگرچه این مبلغ ناچیز است، اما طبق قانون مراجعان به پزشک خانواده نباید وجهی را پرداخت کنند.

راستگو تصریح کرد: نکته دیگر اینکه این طرح باید به گونه ای اجرا می‌شد که در همه شیفت ها پزشک در مراکز حضور داشته باشد تا مریض بتواند به راحتی در زمان لزوم به پزشک مراجعه کرده و برگه ارجاع به بیمارستان را دریافت کند. این در حالی است که مراجعین به پزشک خانواده در شیراز عنوان می‌کنند که فقط در شیفت صبح یا ظهر پزشک در مرکز حضور دارد.

وی به مشکل دیگر اجرای برنامه پزشک خانواده در شیراز اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات این است؛ که هر 10 هزار نفر باید زیر پوشش یک مرکز قرار بگیرند که چند پزشک در آن حضور دارند و همه این افراد باید در این مراکز پرونده داشته باشند. اما در شیراز پزشکان پاسخگوی نیاز این حجم بیمار نیستند.
عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: ادعای مسئولان این است که همه در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند، اما مساله این است که آیا این افراد خدمات مناسب هم دریافت می‌کنند؟

راستگو با اشاره به نحوه اجرای طرح پزشک خانواده در شیراز عنوان کرد: حداقل اگر قرار است؛ طرح پزشک خانواده به عنوان نمونه و پایلوت اجرا شود، بهتر است؛ در شهری  کم‌جمعیت تر به مرحله اجرا درآید تا ایرادات طرح شناسایی شود، نه در کلان شهری مانند شیراز که جمعیت زیادی دارد.

وی همچنین افزود: دولت گذشته اصرار داشت که این طرح اجرایی شود، در حالی که طرح نواقص و مشکلات زیادی داشت، اما دولت یازدهم جلوی اجرای طرح در نقاط مختلف را گرفته است، چرا که مشکلات طرح را می‌بیند. در غیر این صورت کل کشور با مشکلاتی که شیراز اکنون گرفتار آنهاست، مواجه می شد.

راستگو عنوان کرد: اگر قرار است، این طرح در شیراز یا هر شهر دیگری اجرا شود، بهتر است؛ اول ایرادات آن رفع شود، تا حداقل مردم دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha