شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 135359

کمبود ویتامین در مرحله رشد به بروز مشکلات جسمی منجر می شود. کودک شیرخوار تمامی مواد مغذی موردنیاز را از طریق شیر مادر دریافت می کند و ویتامین هایی که کودک در زمان رشد به آن نیاز دارد، از طریق شیر مادر تأمین می شود.

سلامت نیوز: کمبود ویتامین در مرحله رشد به بروز مشکلات جسمی منجر می شود. کودک شیرخوار تمامی مواد مغذی موردنیاز را از طریق شیر مادر دریافت می کند و ویتامین هایی که کودک در زمان رشد به آن نیاز دارد، از طریق شیر مادر تأمین می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،اما با مصرف مواد غذایی باید کودک انواع ویتامین ها را از طریق موادغذایی مصرف کند.
ویتامین A

برای رشد طبیعی کودک لازم است و باعث ترمیم بافت و استخوان می شود. برای سلامت چشم، پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز مفید است. شیر، پنیر، تخم مرغ، هویج و کدوحلوایی منبع غنی ویتامین A است.

ویتامین B

این گروه شامل ویتامین B6،B3،B2 و B12 است که به سوخت و ساز بدن کمک می کند و سیستم گردشی و اعصاب را تقویت می کند. مرغ، ماهی، مغز میوه، تخم مرغ، شیر، پنیر، دانه سویا و لوبیا، از منابع غنی این ویتامین است.

ویتامین C

در ترمیم گلبول های قرمز، استخوان و بافت ها نقش موثری دارد. این ویتامین ها لثه ها را سالم نگه می دارد و رگ های خون و سیستم ایمنی را تقویت می کند. همچنین به بدن در جذب آهن و موادمغذی کمک می کند.

ویتامین D

برای جذب ماده معدنی مانند کلسیم که استخوان و دندان را تقویت می کند، لازم است. نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی، تولید انسولین و تنظیم رشد سلول دارد. اگرچه لبنیات و روغن ماهی منابع خوب ویتامین D است اما نور خورشید بهترین منبع آن است.

ویتامین E

این ویتامین با عفونت مقابله و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. منبع عالی این ویتامین شامل میوه، سبزی، مغز میوه و تخمه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha