معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: از سال آینده طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای تمام پرسنل وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد.

سلامت نیوزمعاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: از سال آینده طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای تمام پرسنل وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، محمد میرزابیگی شنبه در جمع خبرنگاران در جهرم گفت: طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد خاص پرستاران نبوده و تمام کارمندان شاغل در وزارت بهداشت را شامل خواهد شد.

وی یادآور شد: این طرح به شکل غیررسمی به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده، در راستای اجرای بند 4 قانون ارتقاء بهره‌وری است که صراحتا دارد پرداخت به پرستاران مبتنی به قانون بهره‌وری باشد و توضیحات جزئی نیز در آن ارائه شده است.

میرزابیگی با بیان اینکه این طرح در مرحله نظرخواهی است و تا پایان خردادماه سال آینده به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح کارانه پرستاران را به نحو عادلانه ارتقاء یابد و پرداخت‌ها عادلانه‌تر باشد.

رئیس سازمان نظام پرستاری پیش‌بینی کرد که این طرح رضایت‌مندی خوبی را به‌دنبال داشته باشد.

میرزابیگی در خصوص وضعیت پرستاران تصریح کرد: در جهت تغییر و ارتقاء وضعیت پرستاران وزارت بهداشت به جد پیگیر هست اما سازمان مدیریت هنوز مجوز برای تبدیل وضعیت‌ها نداده است.

وی با تصریح اینکه برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم دو برابر وضع فعلی نیاز به پرستار داریم، ابراز امیدواری کرد که مجوز استخدام از سوی سازمان مدیریت برای جذب پرستار صادر شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین درباره اهداف سفر به شهرستان جهرم نیز گفت: هر دو هفته یکبار برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه پرستاری کشور جلساتی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف در سراسر کشور برگزار می‌کنیم. در این جلسات ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جغرافیای تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی، مسائل از نزدیک مشاهده و بررسی خواهد شد که امیدواریم این جلسات در راستای رفع تنگناها و مشکلات، کارگشا باشد.

میرزابیگی در این سفر ضمن دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جمع پرستاران و اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری حضور یافت و از بیمارستان‌ها و مرکز اورژانس 115 جهرم نیز بازدید کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    13 2
    پس قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری فاتحش خونده شد،باید شاهد اجرای این طرح پیچیده و ناعادلانه مبتنی بر عملکرد باشیم، ای بابا، یکی به داد ما برسه،،، اینم از آقای میرزابیگی که پس از این همه سکوت افاضات فرمودن
  • جواد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    12 1
    دروغ تا کی ، خوردن حق پرستارا تا کی به هدر دادن بودجه کشور در حال تحریم و فشار تا کی این وزیر وزارت خونه دروغ باید استیضاح بشه
  • رویا ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    5 0
    آقایان محترم چرا این همه طرح میدهید که نمی توانید به آن عمل کنید؟قانون تعرفه گذاریتان کو؟ما پرستاران عدالت می خواهیم نه وعدهای بیهوده.
  • مژگان ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    5 0
    واقعا با داشتن چنین نماینده ای باید به حال خودمون تاسف بخوریم ,بعد از این همه سال صبر ,بعد از تحمل این همه سختی ,با وجودیکه میبینید هر روز پرستاران ,به فکر فرار از این کار طاقت فرسا هستند ,باز یه طرح کذایی دیگه ارائه دادید ؟ایا این اون عدالتی بود که به ما وعده دادید ؟اگر واقعا این طرح در مرحله نظرخواهیه ,این هم نظر ما پرستاران ,اجرای تعرفه گذاری و عدالت در پرداختها ,همین !با این طرحهای عجیبی و غریب ما از خواسته های خودمون کوتاه نمیایم !
  • پرستارخصوصی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    3 0
    ما خواهان عدالت در پرداخت بین پزشکان وپیراپزشکان هستیم.کار سختی نیست وراه دوری نمیریم نگاهی به همین ترکیه بیندازید جناب وزیر ایا پزشکان ایرانی با پزشکان اروپا وامریکا وافغانستان وترکیه چه فرقی دارند فاصله درامد پزشک وپرستار را مثل این کشورها کنید
  • سحر محمدی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    2 0
    همینجوری تا الان کم پرسنل پرستاری زیر ذره بین بودن تو بیمارستانا با این طرح یه کاری میکنن که همه ی بخشای بیمارستان مارو تحت کنترل خودشون داشته باشن.عروسک خیمه شب بازی بیمارستان میشیم
  • شیوا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    2 0
    سلام من نمیدونم مبتنی بر عملکر دیگه چه صیغه ایه اگه واقعا پرداخت مبتنی بر عملکرده چجوری تواین دسته بندیها پرستاران پایینترین ضریب رو دارن انوقت کادر اداری که واقعا کارش قابل مقایسه با پرستاران نیست ضریبش چندبرابر پرستاری است؟ این چه عملکردیه؟ چرا برای کارکردن پرستاران به کشورهای دیگه نگاه میکنید وبه پرداخت حقوقش ازخودتون قانون من دراوردی در میارید بس کنید دیگه !