مقام اول جشنواره رازی كشور گفت:‌ درحال حاضر سن بروز چاقی درحال كم شدن است به گونه ای كه بچه های دبستانی معادل دبیرستان ها چاق می شوند.

رویا كلیشادی درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوزافزود: براساس تحقیقات انجام شده درسطح كشورطی سالهای هشتاد تا هشتاد و شش و ارائه مقاله فراوانی چاقی در جامعه ایران،‌ مشخص شد كه به طور میانگین، سیزده ممیز چهاردرصد از كودكان شش تا هیجده سال  درسطح کشوردارای اضافه وزن و چاقی هستند.
وی با اعلام اینكه طبق این تحقیقات،‌ سیزده ممیز نه درصد از كودكان دچار سوء تغذیه و كمبود وزن هستند بیان داشت:‌ درگذشته كمبود وزن از چالش های پیش روی جامعه پزشكی بود اما این درحالی كه امروز اضافه وزن و چاقی به صورت پیش رونده ای در حال افزایش است كه باید هرچه زودتر پیشگیری شود.
نخبه جشنواره رازی كشور خاطرنشان كرد: هم اكنون بیست وهشت ممیز شش درصد از افراد چهل و پنج تا شصت و چهار سال جامعه،‌ اضافه وزن دارند و ده ممیز هشت درصد دچار چاقی و سه ممیز چهار درصد به چاقی شدید مبتلا هستند.
كلیشادی با اعلام اینکه چاقی شكمی،‌ عوارض سنگینی بر روی فرد ایجاد می كند تصریح كرد: چاقی شكمی در زنان چهل و سه ممیز چهارده درصد است و مردان نه ممیز هفت درصد است.
وی با اظهار اینكه این مطالعات  عوامل خطر ساز و بیماریهای را در بیست و سه استان كشور انجام شده ونتایج آن، طی مقاله ای ارائه شده است اظهار داشت: كودكان و نوجوانان كه دچار اضافه وزن هستند و در بزرگسالی كم وزن تر می شوند نسبت به افراد لاغربیشتر در معرض خطر بیماریها و مرگ و میر هستند.
كلیشادی اصفهان را بعد از تهران و رشت دارای بالاترین وسیستان و بلوچستان وچهارمحال بختیاری را كمترین آمار چاقی و اضافه وزن دانست و گفت:‌ درحال حاضر چاقی واضافه وزن نسبت به ده سال گذشته دو برابر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha