قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تامین بودجه، 9 هزار تخت بیمارستانی در چند ماه آینده تجهیز می شوند.

سلامت نیوز:  قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تامین بودجه، 9 هزار تخت بیمارستانی در چند ماه آینده تجهیز می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، ایرج حریرچی، افزایش تخت های در دسترس و استفاده بهینه از تخت های موجود را دو سیاست اصلی وزارت بهداشت دانست و گفت: از لحاظ توزیع چندان مشکل اساسی نداریم و خوشبختانه در سه دهه اخیر توزیع در استانها به صورت متعارف بوده، البته تراکم در شهرهای بزرگ بیشتر است.

وی ادامه داد: بعضی از بیمارستان های نقاط محروم با وجود داشتن تخت، نتوانستند خدمات مناسبی به مردم ارایه دهند و با تجهیز این بیمارستانها و حضور نیروهای متخصص امیدوارم در این مناطق خدمات پزشکی و درمانی به خوبی ارایه شود.

وی با اشاره به جلسه مشترک اخیر با محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در این جلسه قرار شد در صورت فراهم شدن شرایط از لحاظ بودجه، 9 هزار تخت بیمارستانی تجهیز و راه اندازی شود و امیدوارم در یک فاصله چند ماهه بتوانیم این تخت ها را وارد چرخه و از آنها استفاده کنیم.

حریرچی در مورد رایگان شدن شیمی درمانی برای اقشار آسیب پذیر گفت: در این حوزه نیز محدودیت بودجه ای داریم و قرار است این موضوع در مرحله اول، برای بیماران تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بیماران مستضعف اجرا شود که زمان آن متعاقباً اعلام می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در مورد حضور پزشکان عمومی در روستاها گفت: هم اکنون در همه روستاهایی که باید پزشک داشته باشیم، پزشکان فعال هستند و این موضوع، خدمتی مهم در دولت تدبیر و امید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha