شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 135387

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارزان تر شدن داروهای خارجی در 6 ماهه دوم سال خبرداد اما در عین حال اظهارداشت : داروهای داخلی در این مدت افزایش قیمت داشته است.

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارزان تر شدن داروهای خارجی در 6 ماهه دوم سال خبرداد اما در عین حال اظهارداشت : داروهای داخلی در این مدت افزایش قیمت داشته است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «سید حسن هاشمی» صبح امروز  در حاشیه افتتاح داروخانه 29 فروردین اظهارداشت: تلاش شد در 6 ماهه دوم سال داروهای خارجی کاهش قیمت داشته باشد که همین اتفاق نیز رخ داد . البته برخی بیمه ها منافع شان، ارزان ترین دارو است.
وزیر بهداشت افزود : به رغم ارزان تر شدن داروهای خارجی ، داروهای تولید داخل نسبت به 6 ماهه نخست امسال ، بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت داشته است.


** شایسته نیست مردم به خاطر گرفتن دارو به تهران بیایند

هاشمی ادامه داد: مدت ها است که از مسوولان دارویی خواسته ایم که در سطح کشور داروخانه هایی برای عرضه داروهای خاص معرفی شوند.

وی توضیح داد: باید در شهرستان هایی که امکان ایجاد این داروخانه ها نیست داروها به دست بیمار برسد. شایسته نیست که مردم با توجه به دشواری هایی که دارند برای گرفتن دارو به تهران مراجعه کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در معاونت دارو صورت گرفته است تا داروهای خاص طی کمتر از 6 ماه آینده، در شهرستان هایی که داروخانه عرضه کننده این داروها را ندارند به دست بیماران خاص برسد.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنان امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی در خصوص تامین بالگرد برای اورژانس هوایی، عنوان کرد: ایشان خبر خوبی دادند.

هاشمی گفت: تصور می کنیم ، دست کم 30 پایگاه اورژانس هوایی دیگر کمبود داریم . مناطقی در کشور وجود دارد که نیازمند این کمک هستند و بیماران آنها در مواقع بروز حوادث و بیماریها باید به موقع به بیمارستان منتقل شوند .بنابراین از این کمک شایسته ، استقبال می کنیم و امیدواریم بتوانیم از این امکان ، بیشترین استفاده را ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha