وی با تاکید بر وجود وحدت رویه در حوزه مدیریت و منابع مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به عنوان اولین دستگاه دولتی با اجرای حسابداری تعهدی می تواند انضباط مالی را در حوزه تحت مدیریت خود ایجاد نماید.

انضباط مالی وزارت بهداشت شفاف است/همه پرداخت های پرستاران و پزشکان تا بهمن واریز شود

سلامت نیوز:دکتر هاشمی گفت: همه پرداخت های مبتنی بر عملکرد پزشکان و کارکنان غیر پزشک باید پرداخت شود و تا پایان بهمن ماه دانشگاهها بدهی از این بابت نداشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دکتر سید حسن هاشمی در همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ضمن بیان این مطلب گفت: حوزه توسعه مدیریت و منابع هر دستگاه یکی از مهم ترین بخشهایی است که به همه امور انضباط و اقتدار می بخشد و از هر نوع کج روی پیشگیری می کند و البته شرط آن این است که مسئولین این حوزه در عین عالم و صاحب تجربه بودن، ضمن سختگیری، اجازه رشد و توسعه را هم بدهند.


وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: گاهی مراقبت از آسیب به مدیر، به نوعی مراقبت از خود دستگاه و مراقبت از سلامت مردم است.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قانون باید رعایت شود، افزود:البته مفسر قانون مهم است و شما مدیران توسعه مدیریت می توانید با مدیریت خود روند اجرای امور را متوقف کنید و یا می توانید با سرعت مناسبی امور را به پیش ببرید.


وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر بسیاری از مسئولین مجموعه وزارت بهداشت و به ویژه روسای دانشگاههای علوم پزشکی با کار جهادی و عاشقانه در جهت عزت و آبروی نظام و دولت حرکت می کنند، گفت: بسیاری از روسای دانشگاهها خارج از شرح وظایف اداری و با اخلاص و ایمان مشغول ارائه خدمت به هم وطنان هستند و قطعاً تلاش این عزیزان در پیشبرد امور حوزه سلامت اثرگذار است و به مجموعه ما خیر و برکت می بخشد و شاهد هستیم که امروز، مردم ما قدرشناس اجرای طرح تحول سلامت در نقاط مختلف کشور هستند.


وی با تاکید بر وجود وحدت رویه در حوزه مدیریت و منابع مجموعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت به عنوان اولین دستگاه دولتی با اجرای حسابداری تعهدی می تواند انضباط مالی را در حوزه تحت مدیریت خود ایجاد نماید.


دکتر هاشمی گفت: باید بتوانیم در این حوزه یک وحدت رویه در کل کشور ایجاد نماییم و چارچوب های عملیاتی مان چارچوب های تعریف شده و علمی باشد و در عین حال با نظارت پذیری به طور هماهنگ در سراسر کشور عمل نماییم.


وزیر بهداشت با بیان این که در طرح تحول سلامت بیشترین نگرانی من از حوزه توسعه مدیریت و منابع است، گفت: بخشی از مسائل این حوزه مربوط به تامین منابع است و بخش دیگر حاشیه سازی هایی است که توسط عده قلیلی تنگ نظر و بیمار که از خوشحالی مردم ناراحتند، صورت می گیرد.
وی گفت: این افراد به دلیل تنگ نظری نمی توانند موفقیت بخشی یا تمام دولت را ببینند.
وزیر بهداشت گفت: نگران هستم که شهد و شیرینی اجرای طرح تحول سلامت که بعد از 1.5 سال تلاش مجموعه وزارت بهداشت و حمایت مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و همه دستگاهها و تلاش عزیزان گمنامی که در سراسر کشور لباس خدمت پوشیده اند، با بزرگنمایی بعضی از ایرادات کوچک به کام مردم تلخ کنند.


وزیر بهداشت خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع گفت: شما مسئول سلامت مردم هستید و بخش دولتی و یا غیر دولتی آن فرقی نمی کند.
وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که در مورد اعتبارات ما اغراق شده است و خواسته اند توقع مردم را افزایش دهند، گفت: البته برخی از مسئولین از حسن نیت و در تریبون های عمومی از اعتبارات 100 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی برای حوزه سلامت کشور سخن گفتند و نیز رشد بودجه و اعتبارات حوزه سلامت را 70 درصد اعلام کرده اند که هیچ کدام از این ارقام عملی نشده و واقعی نیست.
 
بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان داده اند
دکتر هاشمی با بیان این که امسال بودجه وزارت بهداشت و درمان را متورم نشان داده اند، گفت: ما از بودجه عمومی رتبه چهارم را در میان وزارتخانه ها داریم در کشور و در عین حال رشد ما هم در اعتبارات کمتر از 5 درصد است و از 29 هزار میلیارد، 9 هزار آن مربوط به بودجه عمومی است و 20 هزار میلیارد آن را باید خودمان کار کنیم و درآمد ایجاد کنیم تا بتوانیم دستگاهمان را اداره کنیم.


وی افزود: در حال حاضر باید در آن بخشی که ما خودمان بایستی خلق ثروت کنیم، 120 درصد رشد عنوان شده است در حالی که ما خریدار اصلی مان بیمه ها می باشند و اعتبارات بیمه ها هم 13 تا 15 درصد رشد داشته است در حالی که درآمد اختصاصی ما 120 درصد رشد داشته است و اینها با هم متناسب نیست و به نوعی بودجه وزارت بهداشت را متورم نشان می دهد و توقع عمومی را افزایش می دهد در حالیكه رشد واقعی نیست و در عین حال متاسفانه حاشیه سازی هم می شود.
دکتر هاشمی افزود: اعتبارات ما امسال حداکثر بین 3 تا 5 درصد و آن هم در صورتی که تخصیص ها به موقع باشد، رشد دارد و در عین حال هم مجلس باید تایید کند تا مشکلی ایجاد نشود.


وی با بیان این که سال گذشته نیز اعتبارات ما کاملاً مشخص بوده است و اعتباراتی که در سال گذشته از خزانه دریافت کردیم و اعتباراتی که هزینه کرده ایم کاملاً مشخص است، تصریح کرد: انضباط مالی هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت شفاف و درست نیست.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به قضاوت های غیر منصفانه در مورد افزایش حقوق پزشکان و پرستاران خطاب به معانین توسعه مدیریت و منابع دانشگاههای علوم پزشکی گفت: همه شما مسلط به قوانین و امور اداری هستید و خوب می دانید که نه من و نه هیچ وزیر دیگری نمی تواند حقوق کارکنان و یا بازنشستگان را افزایش دهد و چنین تصمیمی را فقط دولت می تواند اخذ نماید.
دکتر هاشمی افزود: ما تنها از سهمی که بیمارستانها پرداخت می کنند و سهمی که پزشکان و پرستاران دارند، به دلیل این که درآمدزایی نموده اند و به دلیل افزایش کار همکاران، کارانه بیشتری در اختیارشان قرار داده ایم.
دکتر هاشمی تاکید کرد: این قضاوت ها و اظهار نظرها همه حاشیه پردازی است و باید از این حاشیه سازی ها به دور باشیم.
 
وزارت بهداشت وارد عرصه های سیاسی نخواهد شد
وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و احتمال ایجاد حاشیه های بیشتر برای حوزه سلامت کشور گفت: از همین الان اعلام می کنیم که وزارت بهداشت یک دستگاه کاملاً تخصصی و فوق تخصصی است و ما وارد عرصه های سیاسی نخواهیم شد.
وزیر بهداشت در ادامه به کاهش تصدی گری ها تاکید کرد و گفت: طی 8 ماه آینده 97 بیمارستان در کشور به بهره برداری خواهد رسید و ما برای شروع فعالیت این مراکز و بیمارستانها نیاز به 15 هزار نیرو داریم که تاکنون حتی مجوز یک نفر جذب نیرو به ما داده نشده است بنابراین ما از ظرفیت بخش خصوصی و خرید خدمت از این بخش برای راه اندازی بیمارستانها استقبال می کنیم.
 
ضرورت پرداخت هرچه سریعتر حقوق کارکنان غیرپزشک
وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت اجرای هرچه سریع تر بخشنامه پرداخت کارکنان غیرپزشک از سوی دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: همه پرداخت های پرستاران و پزشکان باید تا پایان بهمن ماه واریز شود و دانشگاهها بدهی از این بابت نداشته باشند.
دکتر هاشمی با تاکید بر این که باید پرداخت هایمان به ویژه در استانهای مرزی و محروم به روز باشد، گفت:همکاران باید باور کنند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت دارای برکات ارزشمندی است و برخلاف تصورات عده ای زیاده خواه که مایه آبروریزی نظام پزشکی هستند و صدایشان نیز همواره بلند است، بدانند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صیانت از حرفه و جامعه پزشکی و حمایت از مردم در کاهش هزینه های درمانی است./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زاپاتا ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    53 2
    این تیکش خیلی جالبه : "بدانند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صیانت از حرفه و جامعه پزشکی و حمایت از مردم در کاهش هزینه های درمانی است"
  • زاپاتا ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    64 3
    این تیکش خیلی جالبه : "بدانند که اجرای گام سوم طرح تحول سلامت در جهت صیانت از حرفه و جامعه پزشکی و حمایت از مردم در کاهش هزینه های درمانی است"
  • پرستار ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    63 0
    زیاده خواه افراد 7 درصدی هستند،،،نه انهایی که بیشترین حضور و کمترین دریافتی رادارند،،،به نظر شما درخواست پرداخت بر مبنای عدالت و اجرای قانون تعرفه گذاری مایه ابروریزی نظام پزشکی است وایا زیاده خواهی است????
  • حامد ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    76 0
    جناب وزیر شما که به این طرحت خیلی مطمئنید چرا در یک برنامه در رسانه ها با حضور پرستاران از این طرح دفاع نمی کنید. یک طرفه به قاضی رفتن که کاری ندارد جناب قاضی زاده. از عدم آگاهی مردم نهایت استفاده را کردید و پول پزشکان را از مالیات مردم بر میدارید و فقط هم صرف در مان می کنید و از پیشگیری خبری نیست. تبعات این طرح شما چند سال دیگر خود را نشان می دهد . حال بگویید زیاده خواه پرستارانند با ماهی یک و نیم میلیون با آنهمه سختی کار یا پزشکانند با میلیونها میلیون دریافتی و کاری که همه بهتر میدانند. واقعیت این است که شما به پزشکان پول کالیفرنیایی می دهید و ایشان کار ایرانی می کنند. وبه پرستاران حقوق ایرانی می دهید و کار کالیفرنیایی می خواهید.
    • پرستار ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      27 0
      درود بر حامد حرف شما درست است سلامت نيوز لطفا مطلبي تحقيقي درمورد حقوق ووظايف پزشك وپرستار درايران وديگركشورها تهيه كنيد تاوزير بخواند8
  • یک زیاده خواه ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    71 1
    با سلام خدمت جناب وزیر حال که وضعیت مالی وزارت بهداشت شفاف است لطفا بفرمائید : چه مقدار از منابع طرح تحول نظام به اصطلاح سلامت را به جیب پزشکان سرازیر کرده اید . به چقدر از پول مردم را به سبب افزایش 300 درصدی خدمات به سمت همکارانتان هل داده اید . به نظر نمی رسد اعتراض به پرداخت هزار میلیارد تومان از سرمایه های ملت و به گروهی به قول شما نخبه جهت جلوگیری از قانون گریزی انها و نگرفتن زیر میزی تنگ نظری باشد چه عجب بالاخره رسما اعلام کردید هیچ وزیری نمی تواند حقوق کارمندان را افزایش دهد و پس از ماهها تبلیغات منفی علیه پرستاران سرانجام حقیقت را گفتید وبیان فرمودید انچه ازمحل درامد بیمارستانها پرداخت می شود نه حقوق قابل توجه معلمان مهمانداران کارگران و هر گروه دیگری که تا کنون پرستاران توسط وزیر و حامیانش با انها مقایسه شده اند بحث پرستاران حقوق نیست بلکه ما زیاده خواهان می گویم به چه دلیلی گروهی که کمترین حضور را در بیمارستان دارند و کمترین خدمت بالینی را ارائه می دهند باید بیش از 70 درصد درامد بیمارستان را به جیبشان ببرند و چگونه دارحالیکه عده ای اصلا حضور فیزیکی ندارند مهرشان برایشان درامد زا است و از طرفی خدمت پرستاران و حضورشان که 24 ساعته است نادیده گرفته شود و پول خدمات ارائه شده به انها به جیب پزشکان برود چگونه است که برای مقیمی پزشکان روزانه بین 250 تا 750 هزارتومان پرداخت می شود و لی انها همچنان در پاویونها خواب هستند و بیماران از درد به خود می پیچند درپایان مایه ابرورزی نظام درمان ما کسانی هستند 7 درصدی که بعنوان سیاست گذار مجری و ناظر بر سیستم درمان این کشور سیطره افکنده و جز منافع شخصی به هیچ چیز نمی اندیشند برای دیدن تلخی و یا شیرین کام مردم از طرح تحول نظام سلامت بد نیست که ناشناس به اورژانسها مراجعه کنید و حالی از بیماران سرپائی بپرسید و یا انها که ساعتها به انتظار ویزیت پزشکان مقیم بر روی تختها افتاده اند و پزشکان مقیم نیز بر تخت خوابهایشان تکیه زده اند امیدوارم که روزی برسد که در نظام جمهوری اسلامی پاداش قانون گریزان را با پول ندهند و پزشکان این جامعه خود را تافته جدا بافته از سایر اقشار جامعه ندانند راستی ای کاش می گفتید که تسویه حساب با پزشکان و پرستاران یعنی پرداخت 1 تا 2 میلیونی به پرستاران بابت این طلبکاریهای چند ماهه و 100 تا خودتان بگوید چند صد میلیونی به پزشکان جهت جلوگیری از انکار لطفا اشتباه پرداخت شده در بیمارستان امام رضای مشهد که کارانه چند هزارتومانی برخی از پرسنل با کارانه چند میلیونی برخی از پزشکان را پیگیری کنید
  • جواد توکلی ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    72 0
    همین نکته که بین کارکنان پزشک و غیر پزشک با کسری از فاصله تفاوت قایل شده اید نشان از راه به بیراهه بردن است و دبگر اینکه با شعار اجرای قانون وارد شده اید و هنوز مس از گذشت هشت سال حاضر به اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری نمی باشید نشان از تناقض گویی در قول و فعل شماست.. پرستار بیدار است از تبعیض بیزار است.
  • مینا ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    64 0
    والا تا حالا که هرررر چی اعلام کردن یکیشم پرداخت نکردن البته واسه پرستارا امیدواریم این یکی حقیقت داشته باشه
  • پرستار خصوصي ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    70 0
    جناب وزير من زياده خواه وبيمار نيستم اگر بودم چگونه وارد سيستمي شدم كه كمترين درامد يعني حقوق اداره كار وبيشترين زحمت را در بخش خصوصي به دوش ميكشم من رياده خواهم يا پزشكلن شما كه درامدنجومي دارند بس است ديگر به ما توهين نكنيد
  • پرستار ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    72 0
    بيمار اين سيستمي هست كه شما درست كرديد ايران بهشت پزشكان است در امريكا وكانادا خونه ميخوند كه خانواده شان مقيم بشن ولي خودشون نميرن هيچ جاي دنيا براشون مثل اينجا نيست ازاونطرف پرستار بيچاره بايد ٢يا٣جاكار كنه كه خرج خانوادش را دربياره ما زياده خواه نيستيم وازتوهين خسته ايم بس است
  • پرستار اگاه ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    70 0
    جناب وزير من واقعا متاسفم كه شما به پرستاران زحمت كش كه صد تا سيصد برابر كمتر از شما پزشكان حقوق مي گيرد به دليل دفاع از حقوقش زياده خواه مي گوييد و از اينكه مردم بدانند تمام مالياتي كه در هرجا ميدهند مقدار هنگفت ان به جيب پزشكان ميرود. ترس و واهمه داريد بدانيد پرستاران اگاه هستند و مردم را هم اگاه خواهند كرد.
  • پرستار ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    37 1
    زیاده خواه انانی هستند که هم حقوق خودرا میگیرند،،هم کارانه های چند ده میلیونی،،و هم زیر میزی،،نه پرستارانی که خاهان اجرای قانون هستنند
  • کسری ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    34 0
    چقدر شعار میدی وزیر محترم.? قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری رابا طرح مبتنی برعملکرد عوض کردی ....بارها و بارها به پرستارها توهین کردی....وعره های پوچ و خیالی دادی....حالا به کی میگی زیاده خواه و بیمار?!!! شرم آوره......
  • میترا ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    29 1
    با این جو تهدید و ارعاب سنتی که در مراکز درمانی علیه پرستار وجود داره جناب وزیر باز هم پرستاری در حال بیدار شدنه ، دیگه روی عدم اتحاد و نا آگاهی پرستاران حساب نکنید ادر حال گذر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب هستیم .برای دوستانی که نمیدونند بگم در بیمارستان امام رضا مشهد مبالغ شگفت آوری به اشتباه به حساب پرسنل خصوصا خدماتی های شرکتی بیچاره ریخته و بعد برداشت شد که می تونست زندگی اونها رو از این رو به اون رو کنه ، جز کارانه پزشکان اسم دیگه ای می شه روی همچین مبلغی گذاشت؟؟؟ بعد از گذشت دو هفته هیچ توضیحی به صاحبان حساب در مورد واریز و برداشت بدون کسب اجازه از حساب شخصی اونها داده نشده.اثلا در این سیستم مگر مسئولی خودش ر و ملزم به توضیح میکنه؟؟سازمانی که نکوست از وزیرش پیداست!!!!!!
  • مژگان ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    41 1
    نمیدانم ما پرستاران با زبان دیگه لی صحبت میکنیم ,یا جناب وزیر در مورد سیاره ای دیگر سخن میگویند !!!!شفافیت مالی ؟!!!!! ایا میدانید دو پرستار و 50 بیمار یعنی چه ؟ ایا میدانید جوابگوی تمام مشکلات درمان پرستار است ؟ میدانید کوچکترین انگیزه ای در جامعه پرستاری باقی نمانده است ؟ با این افزایش مراجعین به بیمارستان و در نهایت تاسف افزایش بیمارلن بستری و بدون استخدام نیرو ,میدانید هر پرستار جای سه نفر کار میکند و در اخر باز همه و همه از او ناراضی هستند ؟!!!! دریغ از چشم حقیقت بین و گوش شنوای درد اشنا !!! ما پرستاران بارها و بارها گفته ایم اگر در واقعیت نه شعار به فکر تسکین الام بیماران هستید و اگر میخواهید رضایت مندی از سیستم درمان ایجاد شود ,پرستاری را دریابید ! ما گفتیم ,بارها گفتیم و افسدس که هیچکس نشنید !!! اما روزی که فریادمان در گوشهای ناشنوا هم فرو برود نزدیک است !
  • صداي پرستار ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    39 0
    خب راست گفته وزير محترم بسيار منضبط و شيک و مجلسي بودجه را به جيب اقليت ۷ درصدي سرازير کرده ، بودجه اي که از منبع هدفمندي يارانه ها و بيت المال تامين شده و در حقيقت از جيب مردم برادر گرامي ، وزير نسبتا محترم ، اينکه نيت شما خدمت به مردم است کسي شک ندارد ولي حال که به بيراهه مي رويد چرا به اين جمعيت موثر و حداکثري توهين ميکنيد؟ چرا راه مباحثه با جامعه ي پرستاري را باز نمي کنيد؟ چرا رسانه ي ميلي را بايکوت کرديد؟ چرا قصد داريد تمامي گروههاي مرتبط با سلامت را بر عليه پرستاران بشورانيد؟
  • Farshid ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    37 0
    جناب وزیر دست گلتون درد نکنه سایتون از سر ما زیاده خواهان کم نشه. ما همه میدونیم با وجود این بودجه های نجومی همه روسای گرامیمون چقدر جهادی و عاشقانه کار میکنند. ما عده قلیل تنگ نظر و بیمار که داریم در بالین بیمار، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی غیره و غیره کار میکنیم و از خوشحالی مردم خیلی ناراحت میشیم دیگه از این توهینها و بی توجهی ها و به چشم حقارت دیدنهای شما به تنگ آمده ایم. از خداوند متعال و پیشگاه امام زمان (عج الله) خواستاريم تا حق را بحقدار برساند. و بدانید که ما ۹۳ درصد جامعه درمان هستيم حالا شما همچنان ما رو نبینید.
  • پرستار ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    37 1
    سلام.گام سوم تحول سلامت بنام مردم وبه کام اقلیت نظام سلامت یعنی متخصصین محترم است وهیچ نفعی برای مردم عظیظمان ندارد جز اینکه پرداختی مردم را جهت درمان افزایش داده است واین در بیمارستانهای خصوصی کاملا مشهود است که حتی بیمه های تکمیلی نیز حاضر به بستن قرارداد با بیمارستانهای خصوصی نیستند ووزیر محترم بهداشت نیز این مهم را در رسانه ها اعلام نمودند وحتی شکواییه ای نیز از بیمه های تکمیلی به ریاست جمهوری نوشتند.زیاده خواه هم کسانی هستند که با ۳برابر شدن تعرفه هایشان هنوز ناراضیند
  • ایرج ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    39 0
    جناب آقای وزیر پرستاران همراهی خود را در طرح تحول سلامت ثابت کرده اند بیشترین فشار این طرح بر روی گرده پرستاران بوده وهست وبا همه این وجود پرستاران از خوشحالی مردم خوشحال می باشند در این طرح پزشک مانند قبل پزشک بیمارراویزیت می کند ولی پرستار برای تهیه دارو و...باید پیگیری ها رو انجام دهد جواب همراهیان رابدهد وهزار درد سر دیگر ولی اعتراضات پرستاران به این امر نیست1_ به تبعیض وبی عدالتی درسیستم سلامت است سیستم سلامت خود بیمار است باید اول سیستم سلامت خود درمان شود وبایدنگاه کاسب کارانه به بیمار ازبین برود که صد البته با افزایش تعرفه ها این نگاه تجاری به بیمار تشدید شده است 2_اعتراض پرستاران وپیراپزشکان به نحوه تقسیم درآمد بیمارستان می باشد البته که افزایش حقوق دراختیار وزیر نیست البته که درآمد پرستاران با پزشکان نباید برابر باشد ولی اختلاف 100 تا300 برابری عدالت است ؟این اختلاف در پرداخت اشتباهی کارانه ها در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد)عیان گردیدکه هیچ کس نمی تواند تکذیب کند آقای وزیر آخرت خود را برای دنیای همکارانتان خراب نکنید پرستاران از تبعیض و از وال استریت واقعی نظام درمان به مرض انفجار رسیده اند جنابعالی با صحبت هایتان. این اعتراضات راشعله ور می کنید. در گفته هایتان. پرستاران رازیاده خواه خوانده اید راجع به این جمله خود قدری فکر کنید وعده ما در روز پرستار
  • چراغی ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    23 1
    جناب وزیر محترم؛ بحمدالله شعور و درک اقشار مختلف جامعه امروزه به حدی رشد داشته که به راحتی در قبال انواع بمباران خبری بخوبی مسائل را تحلیل کنند وبه نتیجه برسند و تحت تاثیر جو سازیها افراد بیمآر قرار نگیرند. و اما شما برای تنویر افکار عمومی در مقابل این جوسازیها چه کردید؟ بله همه میدانیم که در مورد افزایش حقوق نیاز به قوانین هست. مشکل ما در حال حاضر قانون گریزی مجموعه شماست که سالهاست از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سر باز زده و شانه خالی میکند. جناب وزیر افرادی اگر اختلاف 100تا300 برابری در پرداختها را مطرح کردند برای اثبات و یا رد آن راه حل هم ارایه کردند و آن مطالعه وتحقیق میدانی توسط گروهی بی طرف بود تا مسایل روشن و واضح به جامعه اطلاع رسانی گردد. چرا شما برای رد ادعاهای مطرح شده موافقت نکردید تا مجموعه تحت امر شما در این خصوص همکاری نماید. خلاصه کلام جناب وزیر سیاه نمایی و فرافکنی تا به کی ؟!!!!
  • بحرینی ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    28 0
    جناب وزیر ما زیاده خواهیم یا کسانی که کارانه های نجومی دارند، امروز دیگر دستتان برای همگان رو شده،تمام قوانین نوشته شده ی شما که هر روز و شب برای پرستاران میگذارید وبه ظاهر خوب و جذاب میباشد، با اجرای ناقص آن و ظهور قانون بعدی نقص میشود، یک نمونه آن اجرای ناقص قانون بهرهوری است که با قانون بسیار ناقص ومتزلزل طرح مبنی بر عملکرد کاملآمتناقص است. چگونه است که کارانه پزشکان مبتی بر عملکرد نیست اما ما پرستاران بایستی توسط 90% افراد غیر مرتبط با حرفه پرستاری ارزیابی شویم تا حق الزحمه خدمات خودمان را به خودمان ندهند، این همه ظلم تا به کی؟درد ها زیاداست لطفآ کمی منطقی و واقع بین باشید.
  • حامد nurse ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    24 0
    دوستان همکار شما منظور آقای وزیر رو نگرفتید!! منظور ایشون همان هفت درصدی هستند که بعضا زیر میزی هم می گرفتند! ایشون هم دید نمی تونه جهادی جلو اون اقلیت بایسته اومد کارانه رو افزایش داد!! دیدید چقدر خوب تحلیل کردم!! وزیر جان این هفت درصد رو بیشتر هم دریاب که دیگه طمع وحشتناک با این افراد عجین شده! زنده باد پرستاری که تمام سختی هارو کشید ولی با عشق کار کرد.ولی دیگه نسل جدید پرستاری تحقیر و عدم رعایت عدالت رو نخواهد پذیرفت.
  • مریم ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    21 2
    چرا وزارت بهداشت از تریبون رسانه ملی درآمد پزشکان را اعلام نمی کند؟ چرا وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض پرستاران به نادیده گرفته شدن در طرح تحول سلامت عملا با اعلام حقوق آنها مردم را مقابل آنها قرار می دهد؟ چرا قانون تعرفه گذاری بیش از ۷/۵ سال اجرا نمی شود اما وقتی برای پزشکان بخواهند درآمدی ایجاد کنند مانعی وجود ندارد؟ چرا مجلس به وظیفه قانونی خود که همان نظارت بر عملکرد دولت است عمل نمی کند؟ اگر الگوی طرح تحول نظام سلامت ایران از ترکیه است و پزشکان ترکیه حداکثر ۳ برابر پرستاران درآمد دارند چرا درآمد پزشکان در ایران بیش از ۱۰۰ برابر پرستاران است؟ نقل قول شده که وزیر بهداشت فرمودند این تفاوت بخاطر نخبگی پزشکان است.سوال ما اینست که شما که از ترکیه الگو گرفتید این تفاوت ۱۰۰ برابری چرا بین نخبگان ترکیه با پرستاران آنجا نیست؟ مگر منابع تامین این بودجه از بیت المال نیست؟ آیا اگر امروز حضرت امیرالمومنین علی (ع) بودند اجازه می دادند این پول بیت المال به این پزشکان که فقط ۷٪ جامعه پزشکی کشور هستند داده شود؟ پس سهم ۹۳٪ چی شد؟ کادر درمانی وقتی بی انگیزه شدند وقتی دیدند کسی به فکرشون نیست وقتی دیدند حرف حقشون گوش شنوایی نداره وضعیت مراقبت بیمار بدتر از این هم میشود اگر شیعه هستی اگر ایرانی هستی اگر طرفدار مظلوم هستی اگر بیمارتون براتون مهم است٬ به معاونین و وکلای مجلس و سازمان بازرسی و. و همه مسئولین حافظ بیت المال تذکر داده شود تا در اسرع وقت این نابرابری و بی عدالتی را مرتفع نمایند.تا بازنده اصلی « بیماران» نباشند
  • همه مردم زیاده خواهند به جز پزشک ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    13 1
    جناب محترم وزیر که شما کلینیک نور را راه اندازی کر ده اید و سرمایه گذاری شخصی شد زمین آنجا و تجهیزات از سرمایه شخصی است و باید هر ماه به کارمندانتان حقوق بدهید خوب هر مبلغی که بیمار میدهد باید شما بردارید چون سرمایه را شما گذاشته اید همان هایی که سرمایه آور ده اند باید منافع هم متعلق به آنها باشد اما در بیمارستان دولتی ،چه کسی سرمایه زمین را داده ؟و چه کسی هر ماهه به کارمندان حقوق میدهد و چه کسی تجهیزات را خریداری کرده جواب معلوم است دولت ، اما شما قانونی را تصویب کر ده اید که پزشک علاوه بر حقوقی که هر ماهه از دولت دریافت میکند هر میزانی که بیمار پرداخت میکند باز هم 65 درصدش را به پزشک میدهید چرا ؟؟ مگر در اینجا پزشک سرمایه گذاری کرده است؟؟ مگر سرمایه را دولت نداده پس چرا علاوه بر حقوق به پزشکان باید این مبلغ به پزشک برسد دولت سرمایه گذاری کرده اما بهر ه برداری با شخص دیگری است دولت سرمایه گذاری کرده اما منافعش را کسی دیگر از این سرمایه گذاری می برد خوب مسلم است که هر سال بیمارستان ها ی دولتی فرسوده تر میشود مسلم است که دولت سرمایه گذاری می کند و پزشک بهر ه برداری می کند خوب این بیمارستان دولتی نمیتواند تجهیزاتش را ارتقاء بدهد نمیتواند حقوق پرسنلش را بدهد و کمبود نیرو و کمبود تجهیزات و .... همه به این برمیگردد که دولت سرمایه گذاری میکند و سودش را کسی دیگر میبرد!!!!!!! توجه کنید اگر مشکل چیزی غیر از این بود چرا بیمارستان های خصوصی هر سال فرسوده تر نمیشوند ؟ و توجه کنیم سرمایه دولت از ملت است و ملت یعنی ما مردم یعنی ملت و دولت سرمایه گذاری کرده و کسی دیگر بهره برداری میکند جالب است بدانید انوقت با همین ترفند ،وضعیت بعضی پزشکان چنان میشود که سهامدار بیمارستان خصوصی میگردند و انجا هم شروع میکنند به بهر ه بردای این است مشکل نظام سلامت برنامه ریزی برای زیاده خواهی مطمین باشید روزی مردم بیدار خواهند شد
  • پرستار ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    11 0
    من از جناب وزیر 1 سوال دارم و اون هم آینه که اگه واقعا پزشکان انقدر مفلس هستن و درآمد آنچنانی ندارن چرا بچه های بی استعدادشان رو هر جور شده به لطف حق هیئت علمی و البته خیلی اوقات به لطف دانشگاه بین الملل تو رشته پزشکی میارن ؟ مگر نه ایکه هر کس برای بچه اش بهترین رو میخواد ؟ و اینکه چرا نمیگم برو مهندسی بخون چون آینده ای که پزشتی داره هیچ رشته ای تو ایران نداره! حالا به نظرتون چرا من که پرستارم و عاشق کارم هم هستم هیچوقت نمی گذارم بچه ام این رشته رو انتخاب کنه؟ جناب وزیر شما و امثال شما و البته روسای پرستاری بزرگترین ظلم رو به پرستاران کردید و می کنید اونهم از بین برن انگیه شغلی! چیزی که دامن جامعه درمان رو گرفته و با بیداری پرستاران عواقبش وخیم تر خواهد شد و کشتی نظام سلامت شما رو به گل خواهد نشاند!
  • مجتبی خانی پور ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    11 1
    جناب اقای وزیر ایااین درست است که باراصلی نظام سلامت بردوش پرستاران باشد 90 درصدپول ومنابع راپزشکان وهمکاران شمابرداشت کنن؟ کجای این عدالت اسلامیست؟ باشلوغترشدن بیمارستانها.کارپرستاران چندین برابرشده امادرعوض حقوق پزشکان بالا رفته است؟ ازخدانمیترسیدبرای اینهمه تبعیض وبی عدالتی؟ یقین بدونیددرپیشگاه خدا.همگی مسول هستید؟؟
  • محمدشیری ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    3 1
    طرح کارانه ماافزایش صدهزارتومانی داردولی پزشکان باافزایش دو ونیم برابری طرح چندین میلیونی میگیرند چاره داشته باشیم ازاین بردگی خودمونو نجات میدیم وپرستاری روهم میدیم به دکترا لذتشوببرن
  • علی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    1 3
    با سلام.متن و نظرات را خواندم.نه پزشکم نه پرستار اما از نزدیک هم پرستارم هم پزشک.همه نظرات سعی کردید که حقوقی برابر یک پزشک به پرستاران بدهند که چنین حرفی بدور از حقیقت است اگر چمین باشد چرا یک نفر 30 سال درس بخواند همان 4 سال پرستاری را طی و برابر میشود ما که میدانیم اختلاف تحصیلات یک پزشک متخصص با یک پرستار10 ساله انموقع بی انصافیست که ..... یک پزشک در روز 100 بیمار را ویزیت میکند اما شاید یکی از انان بستری شوند.نه انصاف نیست شما پرستاران خودتانرا با پزشکان مقایسه کنید خود را با خودتان با همطرازان خود این اشتباهه نمیشه هرکسی در اداره ایی کار کرد خود را با روسای و مدیران ان اداره مقایسه بشود. بعد اکثرا نوشتید اختلاف 100 برابری حقوق با پزشک دارید.این یعنی شما 1 میلیون و پزشک 100 میلیون این حرف شما دروغ محض است بنده حقوق پزشک را پرداخت میکنم و کارانه پزشک و پرستار را پزشک حقوق ماهانه اش 1170000 و کارانه هر چند ماه یکباراون هم از 2/5 تا 3/5 متغیر و حقوق پرستاران هم از 1 میلیون به بالا و کارانه هم 1.5 تا 3 میلیون توما ن که در خیلی موارد پرستاران بیشتر از پزشکان عمومی حقوق و کارانه دریافت میدارند با این تفاوت که ایشان پزشک در کنکور نفرات اول و پرستاران .... بعد پزشکان حداق 4 سال بیشتر هم تحصیلات دارند این واقعیتست که بنده با ان مواجه ونه پرستار و نه پزشک بلکه حسبدار بیمارستان شهید . رو تازه تاسیس استان ... میباشم
  • صغرا سلیمی نیا ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    1 0
    جناب آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت بنده ماما هستم با 25 سال سابقه کاری در بیمارستان شهید انصاری رودسر خدمتتان عرض می شود با وجود تاکید شما مبنی بر پرداخت مطالبات و تسویه بدهی پرسنل تا پایان سال 93 نه تنها بدهیها از جمله 1- حق زایمان ماماها از آذرماه93 پرداخت نشده 2-پرکیس سه ماه آخر سال93 پرداخت نشد و اکنون که سه ماه از سال جدید می گذرد هیچ پرداختی حتی به شکل علی الحساب به ما صورت نگرفته است به جز پول لباس آن هم به مبلغ 34300 تومان برای شش ماهه دوم سال 93آیا این مبلغ از نظر شما برای تهیه یونیفرم مامایی و یا پرستاری در عصر حاضر معقولانه است از شما خواهشمندیم به مشکلات موجود در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسیدگی بفرمایید در این ماه مبارک رمضان به داد مظلومان برسید خداوند یارتان باشد