رییس بخش ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: مسوولان بیمارستانها از اهمیت تجهیزات عفونی آگاهی ندارند و به همین علت تهیه این وسایل در اولویت آنها نیست.

سلامت نیوز: رییس بخش ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: مسوولان بیمارستانها از اهمیت تجهیزات عفونی آگاهی ندارند و به همین علت تهیه این وسایل در اولویت آنها نیست. 

به گزارش سلامت نیوز از سازمان غذا و دارو، «زهرا شریفیان» تاکید کرد: برای رفع این مشکل باید اطلاع رسانی توسط ارگان های نظارتی وزرات بهداشت برای این مسوولان بیمارستانی صورت گیرد تا تجهیزات یاد شده را برای کاهش مشکلات عفونت بیمارستانی، تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر آمار صحیحی برای وضعیت عفونت بیمارستانی وجود ندارد به دلایل نبود این آمار اشاره کرد.

وی، عدم درک صحیح از اهمیت آمار عفونت ها، عدم توانایی در تشخیص نوع عفونت ونگرانی مسوولان بیمارستانی از سطح رتبه بندی بیمارستان ها را از دلایل نبود آمار عفونت بیمارستانی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی در بخش کنترل عفونت در مباحث بیمارستانی خاطر نشان کرد: راهنماها، شیوه نامه ها، نحوه پیگیری و آشنایی بیماران با حقوق خود، به صورت کامل توسط ارگان های نظارتی تهیه و تدوین شده است.

این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو گفت: تجهیزات کنترل عفونت باید موارد ایمنی و کارایی اثر لازم را داشته باشد و با هزینه مناسب در تمام شرایط در اولویت بیمارستان ها قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha