عفونت های ادرای یا بیماری uti درکودکان تا هشتاد درصد نیاز به درمان پیشگیری دارد و با آنتی بیوتیک درمان می شود و درموارد محدودی نیاز به عمل جراحی پیدا می کند.

هشتاد درصد از عفونت های ادراری  کودکان با آنتی بیوتیک درمان می شود
ثمیله نوربخش درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: رفلکس اداری مثانه به حالب شایع ترین علت عفونت های ادرای درکودکان شناخته شده است.
وی با اشاره به اینکه کلرموجود در  استخر عامل مستعد کننده بروز عفونت های ادراری درکودکان است بیان داشت: عفونت های دستگاه اداری درصورتی که در افراد بالاتراز پنج سال بالای دستگاه ادراری نباشد و به عفونت کلیه ختم نشود می تواند به صورت سرپایی درمان شود.
عضو کمیته تحقیقات عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: عفونت های ادراری در دوران قبل از نوزادی در پسران بیش از دختران دیده می شود و این درحالی که در دوران نوزادی جمعیت دختران و پسران برابر می شود و بعد از دوران نوزادی در دختران بیش از پسران قابل مشاهده است.
نوربخش تصریح کرد: کودکان زیر دو سال اکثرا به علت عوامل موضعی همچون عدم رعایت بهداشت، خارش ناحیه تناسلی، استفاده از لباس های زیرنامناسب ، شستشویی لباس ها با مواد شوینده و پوشیدن لباس های تنگ مبتلا به عفونت های ادراری می شود.
وی مشاهده تب، استفراغ ، اسهال و اختلال رشد بدون دلیل در دوران نوزادی را زنگ خطری برای ابتلا کودک به عفونت های ادرای و نشانه بیماری* نام برد و اظهارکرد:  سوزش ادراری، اداربدبو و پررنگ و کدر از علائم عفونت های ادراری بعد از دوران نوزادی است.
عضو کمیته تحقیقات  عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه مشاهده عفونت های ادراری در کودکان بالاتر از پنج سال خطرناک نیست گفت: درصورت مشاهده این  بیماری  در کودکان زیر پنج سال حتما باید بستری شوند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha