حتماً برای شما هم پیش آمده که تلفن همراه خود را خاموش کنید و موقع روشن کردن رمزش را به خاطر نیاورید، یا بخواهید در جایی شماره شناسنامه خودتان را بنویسید ولی حافظه­ تان یاری ندهید. در چنین مواقعی چه کار می کنید؟ راه حل شما برای فرار از این موقعیت عذاب آور چیست؟

سلامت نیوز:حتماً برای شما هم پیش آمده که تلفن همراه خود را خاموش کنید و موقع روشن کردن رمزش را به خاطر نیاورید، یا بخواهید در جایی شماره شناسنامه خودتان را بنویسید ولی حافظه­ تان یاری ندهید. در چنین مواقعی چه کار می کنید؟ راه حل شما برای فرار از این موقعیت عذاب آور چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ما برای این مشکل به ظاهر بزرگ شما یک راه حل ساده داریم؛ یکی از چشمان خود را ببنید تا بتوانید جزئیات آنچه فراموش کرده اید را به خاطر بیاورید. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه بریتانیا، انسان ها زمانی که یک چشم خود را می بندند قدرت بیشتری در بازیابی حافظه تصویری و صوتی خود پیدا می کنند. در واقع بستن چشم ها به فرد کمک می کنند تا از آنچه در حافظه اش دارد نصویر سازی کند و همین امر تلاش او برای یادآوری جزئیات را نتیجه بخش می کند.

برای سنجش این موضوت دانشمندان یک کیلیپ چند دقیقه را به شرکت کنندگان نشان دادند و سپس در مورد جزئیات پخش شده از آنها سؤالاتی پرسیدند. یافته های به دست آمده نشان داد: آن دسته از افرادی که زمان پاسخ گویی چشمانشان را کاملاً باز نگه می دارند تنها 48 درصد جزئیات را به خاطر می آورند، اما گروهی که چشمانشان را می بستند و تلاش می کردند با تصویر سازی ذهنی به سؤالات جواب دهند 71 درصد جزئیات را به یاد می آورند.

منبع تایم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha