رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری سلامت روان در جامعه کار و تولید خبر داد و گفت: اجرای این طرح به ارایه اطلس سلامت روان درهر منطقه از کشور منتهی می شود.

سلامت نیوز: رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری سلامت روان در جامعه کار و تولید خبر داد و گفت: اجرای این طرح به ارایه اطلس سلامت روان درهر منطقه از کشور منتهی می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان بهزیستی،« مجید رضازاده» با اشاره به اهمیت مساله سلامت روان درکشور، اظهارداشت: یک چهارم جمعیت کشور به خدمات روان شناختی نیاز دارند.

رضا زاده گفت: غربالگری سلامت روان منبع مناسبی برای برنامه ریزی های آینده در راستای ارتقا سطح سلامت روان در محیط کار و تولید در بنگاه های اقتصادی خواهد بود. ضمن اینکه اجرای طرح غربالگری سلامت با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.

این مقام مسوول در سازمان بهزیستی افزود : در دنیای امروز محیط کار بخش اعظمی از ساعات فعال زندگی ما را به خود اختصاص می دهد تا جایی که گاهی تفکیک مرز بین کار و زندگی دچار مشکل می شود و هر دو تاثیرات متقابلی برهم دارد.

رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به منابع استرس در محیط کار اشاره کرد و گفت: محیط فیزیکی کار ، روابط حاکم بر آن ، نوع شغل، مخاطرات جسمی و روانی ناشی از کار، نحوه سازگاری فرد شاغل با محیط کار، نحوه رویارویی فرد شاغل با مشکلات خانواده و متعادل سازی آن با کار از منابع استرس شغلی به شمار می آید.

رضازاده ادامه داد: بسیاری از روانشناسان اعتقاد دارند تجربه استرس طولانی مدت، دایم و بیش از حد می تواند تاثیرات منفی بر سلامت جسمی و روانی فرد داشته باشد و خطر بروز بیماری هایی نظیر سرطان را افزایش دهد. ضمن اینکه اختلالات عاطفی همچون اضطراب و افسردگی را نیز در پی دارد.

وی تصریح کرد: مشکلات روانی و اجتماعی درمحیط های کار علاوه بر کاهش بهره وری، تنش های بین فردی را به ساختار جامعه تحمیل می کند؛ بر این اساس بهزیستی با توجه به رسالتی که در خصوص ارتقاء سطح سلامت روان جامعه به عهده دارد، اجرای طرح غربالگری سلامت روان در جامعه کار و تولید را در برنامه های خود قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha