امروزه ایران با وجود مراکز متعدد چشم پزشکی و گسترش تحقیقات دراین زمینه از نظروضعیت درمانی چشم پزشکی در خاورمیانه به مرحله قابل قبولی رسیده است.

هرمز شمس درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: درحال حاضر با اطمینان می توان گفت که با هیچ نوع بیماری چشمی بومی کشور که درگذشته شصت تا هفتاد درصد از جمعیت جنوب کشور را در برگرفته بود، روبرونیستم وتنها با بیماریهای چشمی که در سطح دنیا شایع است دست به گریبانیم.
وی بیماری آب مروارید، آب سیاه، تنبلی چشم و شب کوری را شایع ترین نوع بیماریهای چشم نام برد و بیان داشت : هم اکنون آب مروارید نسبت به سایر بیماریهای چشمی از فراگیری بیشتری برخورداراست.
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: آب مروارید عمدتا در سنین شصت تا هفتاد سالگی بروز می کند اما به علت تاثیرات آفتاب، عوامل ارثی و تغذیه سن بروز این بیماری کمتر شده و در سن پنجاه سالگی هم دیده می شود.
وی اظهارداشت: خارج کردن کدورت عدسی چشم وجایگزینی لنز مصنوعی به جای لنز طبیعی چشم آخرین درمان بیماری آب مروارید است که در موارد بسیار کمی با عارضه همراه است.
شمس تصریح کرد: با توجه به اینکه زنان نسبت به مردها ازطول عمر بیشتری برخوردارند به همین علت بیماری آب مرواید در این قشر بیشتر قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha