مبتلایان به آنفلوانزا، آسپرین مصرف نکنند

۱۳۹۳/۱۰/۲۷ - ۱۶:۳۳ - کد خبر: 135436

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری از ممنوعیت مصرف آسپرین در بیماران مبتلا به آنفلوآنزا خبر داد و گفت: مصرف این دارو به خصوص در بیماران زیر ۱۸ سال منجر به بروز سندرم «ری» می‌شود.

دکتر فیض‌الله منصوری در گفت‌و‌گو با آنا درباره ممنوعیت مصرف آسپرین در بیماران مبتلا به آنفلوآنزا گفت: در درمان بیماران مبتلا به آنفلوآنزا به هیچ عنوان مصرف آسپرین به خصوص در در افراد زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.

وی افزود: مصرف آسپرین در این افراد منجر به بروز سندرم «ری» می‌شود که این بیماری منجر به نارسایی کبد، مغزی و عوارض فراوان می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه سندرم «ری» معمولا یک روز الی 2 هفته پس از بیماری ویروسی از جمله آنفلوآنزا ادامه دارد گفت: این سندرم با علائمی مانند استفراغ، بی‌حالی، خواب آلودگی، اسهال، تنفس تند، گیجی، تشنج، کاهش هوشیاری، تورم کبد و رسوب چربی، توهم، بدخلقی و... همراه است که این علائم در افراد بالای 18 سال دیده نمی‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: اگر این سندرم به موقع مورد درمان قرار نگیرد موجب بروز آسیب‌های مغزی و یا حتی مرگ نیز می‌شود.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
1.38095s, 19q