معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: مصرف داروهای ضد سرطان در ایران رو به افزایش است و سالانه بیش از 130 میلیون دلار برای واردات این داروها هزینه می‌كنیم اما با راه‌اندازی خط تولید این داروها در ایران از خرداد 88،‌ هزینه این داروها به نصف كاهش می‌یابد.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، افزود: خط تولید داروهای ضد سرطان در ایران در حال نهایی شدن است و مراحل آخر را طی می‌كند، سایت تولید آن آماده است فقط مراحل نهایی اعتبار بخشی آن باقیمانده است، شركت تولید كننده به وزارت بهداشت اعلام كرده كه تا خرداد سال آینده این مراحل را هم طی می‌كند.
وی اضافه كرد: بر اساس آخرین اطلاعات ما در وزارت بهداشت خط تولید داروهای ضد سرطان تا آخر امسال نهایی نمی‌شود و تا آن زمان كماكان داروهای ضد سرطان در كشور به صورت نیمه تولیدی از خارج وارد می‌شود و در داخل برای عرضه به بازار آماده می‌شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: سرمایه‌گذاری خوبی برای تولید داروهای ضد سرطان در كشور انجام شده است و بدون تردید خط تولید داروهای ضد سرطان در ایران در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود.
وی افزود: متاسفانه مصرف داروهای ضد سرطان در ایران هم مانند كل جهان رو به افزایش است و سال گذشته واردات داروهای ضد سرطان به كشور از مرز 130 میلیون دلار هم گذشت و روند مصرف این دارو همچنان رو به افزایش است.
وی ادامه داد: معمولاً تولید هر دارو در كشور حداقل 70درصد صرفه جویی ارزی به همراه دارد و قیمت هر دارو نسبت به داروی ژنریك خارجی كمتر از 60 درصد و حدود 50 درصد است البته در مقایسه با داروی برند اصلی قیمت تمام شده آن در ایران گاهی از 10درصد هم كمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha