یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 135482

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، از مسئولین فنی داروخانه ها خواست منشور حقوق بیمار را در داروخانه نصب کنند تا مردم آگاهانه حقوق خود را مطالبه کنند.

سلامت نیوز: معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، از مسئولین فنی داروخانه ها خواست منشور حقوق بیمار را در داروخانه نصب کنند تا مردم آگاهانه حقوق خود را مطالبه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر فرزاد پیرویان حق فنی را همان حق یا تعرفه خدماتی دانست که دکتر داروساز مستقر در داروخانه در ازاری انجام  وظایف کلان خود که شامل کنترل گردش کار علمی، بهداشتی و فنی داروخانه می شود، دریافت می کند.

وی گفت: ضمن اینکه وظایف مسئولین فنی در دو بخش محسوس و نامحسوس متمرکز می شود وظایف محسوس همان کارهایی است که مراجعه کننده به دارو خانه هنگام اخذ دارو مطالبه می کند مثل بررسی نسخ پزشکان و دستورات دارویی، مشاوره‌ و توصیه‌های دارویی، انتقال عوارض و یا موارد نگهداری، مصرف خاص برخی داروها به بیمار.

پیرویان همچنین افزود: فعالیت های نامحسوس یک مسئول فنی شامل تمامی امور مربوط به خرید دارو از مراکز مجاز و استاندارد، نحوه نگهداری داروها، کنترل تاریخ تولید و انقضای دارو و هرگونه اختلال و بروز مشکلاتی در این حوزه را در بر می گیرد. مسئول فنی داروخانه باید دقیقا مانند پزشکی که بسته به عمومی تخصص یا فوق تخصصی بودنش موظف به در نظر گیری زمان خاصی برای هر بیمار است و باید این زمان را برای معاینه، شرح حال گیری و تشریح روند درمان مورد پسند بیمار بگذارد در نظر بگیرد

وی با بیان اینکه مسئول فنی داروخانه موظف به پاسخگویی و رعایت اصول مندرج در منشورحقوق بیمار است، خاطر نشان کرد: مسئولین داروخانه ها باید این منشور را به گونه ای قابل مشاهده، در داروخانه ها نصب کنند تا ضمن آشنایی مردم با حق و حقوق خود، عادت به مطالبه آن نمایند. اگر در داروخانه ای هم به اصول مندرج در منشور فوق توجه نشد هموطنان می توانند با مراجعه به معاونت های غذا و داروی علوم پزشکی محل زندگی خود تخلف را گزارش نمایند و مطمئن باشند که در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان یادآور شد: با توجه به سنگینی رسالت حقوقی یک مسئول فنی که هرگونه اختلال و بروز مشکلاتی را در این حوزه در بر می گیرد؛ حق فنی هزینه زیادی را متوجه بیماران نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha