رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انجام کارهای تکراری به مدت طولانی موجب از دست رفتن آب دیسک کمر می‌شود و نداشتن استراحت کافی در حین انجام این فعالیت باعث بروز اختلال در جذب آب از دست رفته می‌شود در نتیجه مهره‌ها بر روی هم ساییده و کمر درد بروز می‌یابد.

سلامت نیوز:  رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: انجام کارهای تکراری به مدت طولانی موجب از دست رفتن آب دیسک کمر می‌شود و نداشتن استراحت کافی در حین انجام این فعالیت باعث بروز اختلال در جذب آب از دست رفته می‌شود در نتیجه مهره‌ها بر روی هم ساییده و کمر درد بروز می‌یابد.  

 دکتر اسماعیل ابراهیمی تکام جانی در گفت‌و‌گو با آنا با بیان اینکه دیسک کمر در 15 الی 20 درصد موارد منجر به بروز کمر درد می‌شود گفت: در بیش از 80 درصد موارد درد‌های کمر علت‌های اختصاصی دیگری دارند بنابراین نمی‌توان کمر‌درد را به دیسک ارتباط داد.

وی افزود: معمولا افرادی که به صورت طولانی مدت می‌نشینند، کارهای هر چند ساده اما تکراری انجام می‌دهند، گردن را برای مدت طولانی خم نگه می‌دارند و...باعث می‌شوند که دیسک بین مهره‌ها آب فراوانی را از دست بدهد و زمانی که افراد مکرر این کارها را انجام دهند و در عین حال استراحت لازم هم ندارند این امر باعث می‌شود که دیسک زمان کافی برای جذب مجدد آب از دست رفته را نداشته باشد که این اختلال در میزان آب از دست رفته و دریافتی منجر می‌شود دیسک آب کافی نداشته و خاصیت خود را از دست بدهد و دو مهره بر روی هم ساییده شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ساییدگی مهره‌های 4 و 5 را شایع‌ترین علت کمردرد دانست و گفت: اختلال در میزان جذب آب از دست رفته بیشتر مهره‌های 4 و 5 را درگیر می‌کند. بنابراین برای پیش‌گیری از بروز این دردهای مزمن به افراد توصیه می‌شود پس از مدت کوتاهی فعالیت 15 الی 20 دقیقه به خود استراحت بدهند تا دیسک زمان کافی برای جذب آب داشته باشد و به شدت از انجام کارهای تکراری اجتناب کنند.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: ساییدگی مهره‌ها موجب بروز کمر درد، انتشار درد به پاها، وارد شدن فشار به سیاتیک، اختلال حرکت و ... می‌شود که ممکن است بر اثر تکرار حرکات تشدید یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha