براساس دستور دادستانی تهران به سازمان غذا و دارو، این سازمان موظف است اسامی کارخانجات متخلف استفاده کننده از روغن پالم را اعلام کند.

دادستانی تهران، سازمان غذا و دارو را موظف به اعلام اسامی استفاده کنندگان روغن پالم کرد

سلامت نیوز:  براساس دستور دادستانی تهران به سازمان غذا و دارو، این سازمان موظف است اسامی کارخانجات متخلف استفاده کننده از روغن پالم را اعلام کند.

یکی از شاکیان پرونده روغن پالم  در گفت وگو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: شعبه15 دادسرای کارکنان دولت به سازمان غذا و دارو دستور داد که اسامی کارخانجات متخلف استفاده کننده از روغن پالم در محصولات خود را منتشر کند.

«مصطفی ترک همدانی» با استناد به ماده 43 قانون تعزیرات حکومتی در امور خوراکی و بهداشتی، اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس این قانون مکلف است اسامی اقلام خوراکی و بهداشتی غیرمجاز را اعلام کند.

وی با تاکید براینکه سازمان غذا و دارو موظف است ظرف مدت سه روز پس از دریافت این دستور، اسامی این کارخانه ها را اعلام کند، گفت: حدود 9 ماه است که استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی رسانه ای شده است و بازپرس پرونده و دادستانی تهران نیز در امور بهداشتی مردم حساسیت خاصی داشته اند.

گفتنی است، جمعی از وکلا روز شنبه 25 مرداد ماه سال جاری با حضور در دادسرای کارکنان دولت از رییس سازمان غذا و دارو و روسای سابق سازمان استاندارد به دلیل استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی شکایت کردند.

این شکایت بر اساس مواد یک، سه، چهار و پنج قانون مواد خوراکی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی مصوب 22 تیر ماه سال 1346 و همچنین ماده 35 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و مستند به قانون مجازات اسلامی در باب تقصیرات مامورین دولتی مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha