یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خط فقر برای هر ایرانی را ماهانه ۲۵۰ هزار تومان اعلام كرد.

سلامت نیوز: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خط فقر برای هر ایرانی را ماهانه ۲۵۰ هزار تومان اعلام كرد.

به نوشته روزنامه اعتماد این برای اولین بار است كه یك مقام دولتی به صورت رسمی میزانی را به عنوان خطر فقر در كشور اعلام می‌كند.

احمد میدری كه در برنامه رادیویی «كار و كارگر» سخن می‌گفت، افزود: محاسبات ما نشان می‌دهد كه این رقم نسبت به وضعیت خانواده‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است.

خط فقر 250 هزار تومانی در ماه برای ایرانیان در حالی است كه پیش از این مقام دولتی‌ای در این مورد آماری را ارایه نداده است. تنها آماری كه در مورد خانوار تاكنون مطرح شده بحث متوسط هزینه است كه طبق اعلام عادل آذر، رییس مركز آمار (در آبان ماه سال جاری و در همایش روز آمار) متوسط هزینه یك خانواده شهری در بهار امسال یك میلیون و ۸۲۲ هزار تومان بوده است.

با این حال پیش از این تعدادی از كارشناسان هم در این مورد آمارهایی را ارایه داده بودند. چندی پیش حسین راغفر، كار‌شناس اقتصادی در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته بود: بر اساس محاسبات ما خط فقر در سال ۹۳، با توجه به نرخ تورم برای خانواده پنج‌نفره در شهر تهران حدود دو میلیون ‌و ۳۰۰ هزار تومان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha