یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، یکی از راهکارهای افزایش جمعیت را کاهش میزان سزارین و ترویج زایمان طبیعی بیان کرد.

سلامت نیوز:  رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، یکی از راهکارهای افزایش جمعیت را کاهش میزان سزارین و ترویج زایمان طبیعی بیان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر فرحناز ترکستانی با اشاره به اینکه این نشست در سال 2 بار برگزار می شود، گفت: در  این نشست اهداف و برنامه های عملیاتی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و به دنبال آن موانع و راهکارها بیان می شود.

به گفته وی، ارتقای سلامت مادران باردار و کاهش مرگ و میر مادران پس از بارداری تا 43 روز از برنامه های اداره سلامت مادران و نشست مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان مادران باردار است.

ترکستانی، افزایش کیفیت مراقبت های دوران بارداری را یکی از اهداف نشست مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان مادران باردار بیان کرد و افزود:

ساماندهی حاملگی پرخطر، کاهش میزان سزارین و بررسی و ساماندهی عوارض شدیدی که در بارداری اتفاق می افتد از دیگر اهداف این نشست است.

وی ضمن اشاره به سیاست های کلی جمعیتی، یکی از راهکارهای افزایش جمعیت را کاهش میزان سزارین و ترویج زایمان طبیعی دانست که با مشارکت معاون درمان این امر در راستای برنامه طرح تحول نظام سلامت محقق شد.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در طرح تحول نظام سلامت ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت زایمان طبیعی دیده شده اند، افزود: در برنامه زایمان طبیعی، برای ارائه دهندگان خدمت افزایش تعرفه های حق الزحمه زایمان لحاظ و برای گیرندگان زایمان طبیعی نیز حذف فرانشیز زایمان طبیعی و تشکیل کلاس های آموزشی آمادگی زایمان به منظور کاهش و حذف سزارین صورت گرفت.

وی برگزاری کلاس های آمادگی زایمان را در دو حوزه بهداشت و درمان بیان کرد و گفت: در حوزه درمان کلاس های آمادگی زایمان در کلیه بیمارستان ها با اجرای طرح تحول نظام سلامت الزامی شد و برای مادران باردار شرکت در این کلاس ها رایگان است.

ترکستانی ادامه داد: همچنین در حوزه بهداشت بسته های آموزشی کلاس های آمادگی زایمان دیده شده و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشتهمچنین، به نظارت و اعتبار بخشی بیمارستان ها در راستای ترویج زایمان طبیعی اشاره کرد و گفت: بیمارستان ها باید با گذشت یکسال از برنامه تحول سلامت، 10 درصد از میزان پایه سزارین را کاهش دهند و چنانچه بیمارستانی نتواند این کاهش را در میزان سزارین های خود داشته باشد، در ارزشیابی بیمارستان یک درجه نزول خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha