یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 135505

یک جراح گوش، گلو و بینی با بیان اینکه 20 درصد مردم دنیا به رینیت آلرژیک مبتلا هستند، گفت: نام دیگر این بیماری تب یونجه است که بیشتر مبتلایان دارای ساقه خانوادگی آسم یا اگزما هستند.

سلامت نیوزیک جراح گوش، گلو و بینی با بیان اینکه 20 درصد مردم دنیا به رینیت آلرژیک مبتلا هستند، گفت: نام دیگر این بیماری تب یونجه است که بیشتر مبتلایان دارای ساقه خانوادگی آسم یا اگزما هستند.

دکتر بهنام کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه این بیماری در کودکان و بزرگسالان در دهه‌های 30 تا 40 زندگی بیشتر بروز کند، گفت: احتقان، آب ریزش بینی، عطسه، خارش بینی، ترشح از سینوس‌ها به پشت گلو از نشانه‌های ابتلا به رینیت آلرژیک است که می‌تواند با ایجاد خستگی، سردرد، اختلال شناختی و اختلال خواب بر کیفیت زندگی بیمار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه رینیت آلرژیک ممکن است دایمی یا فصلی باشد، افزود: رینیت آلرژیک فصلی ناشی از آلرژی‌زاهای فصلی است و رینیت آلرژیک دایمی می‌تواند ناشی از موجودات میکروسکوپی به نام مایت‌ که در گرد و خاک زندگی می‌کند، کپک، آلرژی‌زاهای حیوانی، شغلی یا گرده‌ گل‌ها، گیاهان و درختان باشد.

این جراح گوش، گلو و بینی با اشاره به اینکه علایم بیماری رینیت آلرژیک از فردی به فرد دیگر متغیر است، خاطرنشان کرد: درمان رینیت مستلزم پرهیز از محرک‌های محیطی و استفاده مناسب از درمان دارویی است. همچنین اهمیت پایبندی به درمان به منظور حصول نتایج مثبت را باید به بیماران آموزش داد.

کاظمی یادآور شد: بیماران دچار آلرژی شدید به گرده باید در زمان‌هایی که شمار گرده‌ها بالاست بویژه اوایل فصل بهار، از بیرون رفتن تا حد ممکن خودداری کنند و بیماران دچار آلرژی به قارچ‌ها باید با حذف منابع رطوبت، تعویض مواد ‌آلوده و شستن سطوح بدون منفذ با محلول سفیدکننده رقیق، تماس با این عوامل را تا حد ممکن کاهش دهند.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ درمان جراحی برای رینیت آلرژییک وجود ندارد، تصریح کرد: با این حال می‌توان آن را برای درمان بیماری‌های همزمان مانند انسداد بینی در اثر انحراف شدید تیغه بینی، تورم شاخک‌های تحتانی بینی،‌ بزرگی لوزه سوم و سینوزیت مقاوم توصیه کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha