یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 135506

یک فوق تخصص روماتولوژی از بی‌ضرر بودن قولنج خبر داد و گفت: قولنج یا خم کردن مفاصل تنها در افرادی که از دردهای طولانی مدت رنج می‌برند می‌تواند ایجاد مشکل کند.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص روماتولوژی از بی‌ضرر بودن قولنج خبر داد و گفت: قولنج یا خم کردن مفاصل تنها در افرادی که از دردهای طولانی مدت رنج می‌برند می‌تواند ایجاد مشکل کند.  

 دکتر علیرضا رجایی در گفت‌و‌گو با آنا گفت:خم کردن مفاصل انگشتان، گردن، ستون فقرات و ...که در اصطلاح به آن قولنج گفته می‌شود هیچ ضرری برای افراد ندارد و عوارضی از قبیل لرزش دست، وارد شدن فشار به مهره‌ها و کمر درد، ابتلا به آرتروز و ...را برای افراد به همراه ندارد.

وی افزود: برخی افراد بر این باور هستند که پس از انجام این کار احساس رضایت می‌کنند اما باید گفت این احساس نیز یک حس کذب است و هیچ دلیل علمی بر آن وجود ندارد.

این فوق تخصص روماتولوژی در ادامه یادآور شد: قولنج تنها در افرادی که از دردهای طولانی مدت رنج می‌برند مانند افرادی که نخاع آنها تحت فشار است و یا افرادی که کمر‌دردهای مزمن دارند می‌تواند منجر به افزایش فشار و تشدید درد شود که به این افراد توصیه می‌شود حتی حرکات کششی و ورزشی را تحت نظر پزشک انجام دهند.

رجایی درباره اینکه افراد چگونه می‌توانند این عادت خود را ترک کنند گفت: به افراد توصیه می‌شود در هر ساعت 55 دقیقه به فعالیت خود ادامه دهند و 5 دقیقه استراحت کنند و حرکات کششی نرم و مخالف انجام دهند برای مثال اگر در هنگام فعالیت تمام ساعت موس کامپیوتر به دست دارند در زمان استراحت دست خود را صاف کنند تا حالت عکس ایجاد شود و یا اگر فردی به مدت طولانی بر روی صندلی نشسته 5 دقیقه ایستاده استراحت کند و یا کمی قدم بزند این کارها چون عکس فعالیت عادی است منجر به استراحت مفاصل و استخوان‌ها شده و دیگر افراد نیازی به قولنج ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • mary ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    4 2
    عالی بود ممنونم
  • ۰۰۰ IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    خیلی عالی ممنون
  • M IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 1
    چرا ضرر نداره؟ اتفاقا خیلی هم ضرر داره من خودم الان معتاد شکستن قولتج انگشتان دست شدم و انگشتام درد میکنن