انجمن دیابت ایران اعلام کرد : نهادینه کردن مصرف صبحانه سالم، میلیاردها دلار از هزینه های جهانی درمان دیابت می کاهد و از کاهش کارآمدی افراد دیابتی در جوامع انسانی نیز جلوگیری می کند.

سلامت نیوز: انجمن دیابت ایران اعلام کرد : نهادینه کردن مصرف صبحانه سالم، میلیاردها دلار از هزینه های جهانی درمان دیابت می کاهد و از کاهش کارآمدی افراد دیابتی در جوامع انسانی نیز جلوگیری می کند. 

به گزارش  سلامت نیوز  به نقل از  انجمن دیابت ایران،با ترویج شیوه زندگی سالم می توان بیش از 70 درصد موارد ابتلا به دیابت پیشگیری کرد. این درصد برابر پیشگیری از 150 میلیون مورد ابتلای جدید به دیابت در سال 2035 خواهد بود.

متأسفانه افزایش دیابت در منطقه (خاورمیانه و شمال آفریقا)، حدود 100 درصد است در صورتی که این موضوع در کشورهای اروپائی 22 درصد است . به همین دلیل اطلاع رسانی به افراد جامعه در شناسائی عوامل خطر و راه های پیشگیری و کنترل دیابت ضرورت دارد.

هم اکنون در حدود 400 میلیون انسان در جهان مبتلا به دیابت هستند که متاسفانه نیمی از این افراد از دیابت خود خبرندارند . دیابت هر سال سبب مرگ بیش از پنج میلیون تن می شود . این بدان معناست که هر 6 ثانیه یک تن به علت دیابت جان خود را از دست می دهد که هزینه درمان دیابت و عوارض آن بیش از 550 میلیارد دلار در سال است.

بیشترین هزینه های دیابت صرف درمان عوارض آن شامل مشکلات قلبی- عروقی، چشم، کلیه و پا می شود. این عوارض با تشخیص به موقع و درمان مناسب قابل پیشگیری است. تشخیص دیر هنگام دیابت به این معناست که اکثر افراد دیابتی در زمان تشخیص دیابت گرفتار حداقل یکی از عوارض آن شده اند.

بر اساس مطالعات کشوری، شیوع دیابت در ایران نیز در حال افزایش است. در زمان حاضر بیش از 10 درصد جمعیت در کشور ما مبتلا به دیابت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha