یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سرگیجه ناشی از بیماری‌های مغزی بدون علامت اختصاصی است و درمان این نوع سرگیجه بستگی به علت آن دارد، همچنین نوع نادری از صرع و میگرن و افزایش چربی خون نیز می‌تواند موجب سرگیجه شود.

سلامت نیوز: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سرگیجه ناشی از بیماری‌های مغزی بدون علامت اختصاصی است و درمان این نوع سرگیجه بستگی به علت آن دارد، همچنین نوع نادری از صرع و میگرن و افزایش چربی خون نیز می‌تواند موجب سرگیجه شود. 

شکوفه علایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بیماری‌های مغزی، گوش داخلی و عصب شنوایی موجب سرگیجه می‌شود.

وی افزود: هر نوع ضایعه‌ای مانند سکته‌ها، تومورها، MS و عفونت‌ها ممکن است ایجاد سرگیجه کنند.

* سرگیجه ناشی از بیماری‌های مغزی بدون علامت اختصاصی است

این نورولوژیست ادامه داد: سرگیجه ناشی از بیماری‌های مغزی علامت اختصاصی ندارد اما شدت سرگیجه ناشی از آن نسبت به بیماری‌های گوش داخلی و عصب شنوایی کمتر است در عوض در این گروه شاهد علائم درگیری سیستم عصبی هستیم.

وی گفت: ممکن است سرگیجه با ضعف حرکتی اندام‌ها همراه باشد یا فرد مبتلا دچار اشکال در تعادل شود. معمولاً در معاینات چشم این افراد به مواردی برمی‌خوریم که نشان می‌دهد این نوع سرگیجه ناشی از بیماری‌های مغزی است نه گوش داخلی بنابراین علاوه بر سرگیجه سایر علائم درگیری مغزی نیز مشاهده می‌شود.

* درمان سرگیجه ناشی از بیماری‌های مغزی

عضو کمیته علمی انجمن MS ایران تصریح کرد: درمان این گروه از سرگیجه‌ها بستگی به علت آن دارد. اگر علت سرگیجه ابتلا به MS باشد، باید فرد مبتلا تحت درمان خاص آن بیماری قرار گیرد. چنانچه علت سرگیجه تومور باشد یکی از اقدامات درمانی جراحی است. همچنین برای درمان سرگیجه‌ای که ناشی از عفونت است باید فرد تحت درمان آنتی‌بیوتیکی قرار گیرد. در برخی موارد نیز عمل جراحی لازم است.

* نوعی نادر از صرع و میگرن با سرگیجه ظاهر می‌شود

این نورولوژیست گفت: نوع نادری از صرع و میگرن با سرگیجه ظاهر می‌شود علاوه بر بیماری‌های مغزی گوش داخلی و عصب شنوایی، آرتروز گردن نیز می‌تواند توأم با سرگیجه باشد. این نوع سرگیجه با حرکات گردن تظاهر پیدا می‌کند.

* افزایش چربی خون موجب سرگیجه می‌شود

وی خاطر نشان کرد: افزایش چربی خون به مقدار زیاد نیز می‌تواند فرد را دچار سرگیجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha