مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه با اطمینان اعلام کرد که "هیچ نوع ماده افزودنی در شیرهای خوراکی با ماندگاری بالا وجود ندارد".

هدایت حسینی در گفت و گو با ایرنا گفت:‌ برخی شهروندان به علت اینکه تصور می کنند به شیرهای خوراکی با ماندگاری بالا مواد افزودنی، اضافه می شود از مصرف این شیرها به طور مستمر خودداری می کنند.
وی گفت:‌ برخی تصور می کنند علت ماندگاری این شیرها در خارج از یخچال به علت وجود مواد افزودنی است که به این شیرها اضافه می شود. این تصوری اشتباه است.
مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:‌ این در حالی است که نوع بسته بندی و فرآوری شیرهای خوراکی با ماندگاری بالا به گونه ای است که امکان نگاهداری آنها در خارج از یخچال، تا زمانی که در آنها باز نشده باشد، وجود دارد.
وی گفت: استفاده مستمر شیرهای خوراکی با ماندگاری بالا نه تنها هیچ اشکالی برای افراد به ویژه خردسالان و سالمندان ایجاد نمی کند، بلکه این نوع شیر ها از نظر معیارهای بهداشتی و کیفی مانند شیرهای پاستوریزه هستند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: از آنجا که این نوع شیرها استرلیزه هستند، شرایط بسته بندی آنها نیز تفاوت دارد و به همین علت از کیفیت بالایی برخوردارند.
مدیر کل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: شرایط بهداشتی شیرهای با ماندگاری بالا کاملا تایید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha