یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 135540

پزشکان آمریکایی نکاتی را در رابطه با ویروس ابولا کشف‌ کرده‌اند که باعث ایجاد وقفه در سیستم ایمنی انسان می‌شود.

سلامت نیوز:  پزشکان آمریکایی نکاتی را در رابطه با ویروس ابولا کشف‌ کرده‌اند که باعث ایجاد وقفه در سیستم ایمنی انسان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، اپیدمی ابولا که امروزه در آفریقای ‌غربی رایج شده است، یکی ‌از بزرگ‌ترین و سخت‌ترین اپیدمی ابولا است که از زمان کشف این ویروس به ‌وجود آمده است.

پزشکان امریکایی می‌گویند: از آنجا که تمام تلاش‌ها برای کنترل و سرکوب‌ کردن این ویروس تا به امروز بی‌نتیجه مانده، سرمی در ‌اختیار کشور لیبریا قرار گرفته است که تاکنون فقط روی حیوانات آزمایش شده و هیچ تحقیقاتی روی انسان در‌ مورد آن وجود ندارد.

به گفته آنان یکی ‌از دلایلی که ویروس ابولا اینگونه کشنده ‌است؛ این است که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به عفونت جواب ندهد.

این روند را پزشکان آمریکائی اینگونه توصیف می‌کنند که پروتئین خاصی در ویروس وجود دارد که هدفمند باعث ایجاد وقفه‌ در عملکرد سیستم ایمنی می‌شود که جهت حمل و نقل موادی خاص به هسته‌ سلول ضروری است، باعث فعال ‌شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود و با عفونت به ‌وجود ‌آمده شروع به مبارزه می‌کند اما در اثر وقفه‌ ایجاد شده در سیستم ایمنی این مواد قادر به ورود به هسته‌ سلول نیست.

آنها بر این باورند که این اطلاعات در مورد این پروتئین ممکن ‌است در تولید داروی مناسب جهت مقابله با آن کمک کند.

آنان می‌گویند: عفونت با ویروس ابولا قسمت مهم سیستم ایمنی بدن به ‌نام اینترفرون را بلوک می‌کند و می‌دانیم که چگونه این ویروس باعث بلوک ‌شدن اینترفرون‌ها می‌شود و می‌توانیم از آن جهت ساخت دارویی برای مقابله با آن استفاده کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha