عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس درباره اقدامات انجام شده برای بهبود هوای تهران، گفت: با وجود افزایش کیفیت سوخت اما استفاده نیروگاه‌های اطراف پایتخت از سوخت مازوت و همچنین تردد خودروهای فرسوده همچنان عامل آلودگی هوای تهران است.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس درباره اقدامات انجام شده برای بهبود هوای تهران، گفت: با وجود افزایش کیفیت سوخت اما استفاده نیروگاه‌های اطراف پایتخت از سوخت مازوت و همچنین تردد خودروهای فرسوده همچنان عامل آلودگی هوای تهران است.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت ‌وگو با خانه ملت؛ درباره وضعیت هوای پایتخت، گفت: در حال حاضر آلودگی هوای تهران تنها مربوط به وارونگی هوا و همچنین فعالیت کارخانجات و نیروگاه‌های اطراف تهران با سوخت مازوت است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست هم اکنون بنزین مصرفی در کلانشهرها استاندار است، افزود: با توجه به ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل می‌توان گفت در حال حاضر خودروهای فرسوده و همچنین برخی موتورسیکلت‌ها در آلایندگی هوای تهران دخیل هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین وزارت نفت، تصریح کرد: در پی همکاری وزارت نفت با مجموعه دولت در حال حاضر شاهد تولید و مصرف بنزین و سایر سوخت‌های استاندارد در سطح کلانشهرهای کشور هستیم.

پیرموذن با یادآوری وعده ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برای حذف مصرف مازوت به عنوان سوخت نیروگاه‌ها، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست وعده حذف این سوخت ناسالم را تا سال 94 به مجلس داده است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما، وارونگی هوا طبیعی بوده اما برای کاهش آلودگی هوا اقدامات مثمرثمری در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha