یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 135544

139 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران تا پایان آبان ماه ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

سلامت نیوز: 139 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران تا پایان آبان ماه ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در مدت مشابه سال گذشته تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج 164 مورد اعلام شده بود که این رقم نشان دهنده کاهش 15.2 درصدی این نوع فوت در سال جاری است.

بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 8 ماهه امسال 80 نفر مرد و 59 نفر زن بوده اند.

همچنین در آبان ماه امسال نیز تعداد موارد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج با 81 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 نفر اعلام شده است.
براساس این گزارش آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت ضدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha