یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

همه روزها روز خداست و حتماً روز خوبی است ولی برای اینکه آن را تا انتها خوب بگذرانیم چه باید کرد. از شب قبل باید برنامه فردا را براساس اولویت بررسی کرد.

سلامت نیوز: همه روزها روز خداست و حتماً روز خوبی است ولی برای اینکه آن را تا انتها خوب بگذرانیم چه باید کرد. از شب قبل باید برنامه فردا را براساس اولویت بررسی کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر اصغر كیهان نیا نویسنده و مشاور خانواده در روزنامه ایران نوشت: برای انجام هر کاری باید زمانی را در نظر گرفت و با برنامه ریزی درست، مطمئن شد امکان انجام کارهای ناتمام وجود دارد؛ نکته دوم آن است که فرد بموقع استراحت کند تا سر ساعت معین از خواب بیدار شود. بسیاری از افراد با شنیدن صدای زنگ ساعت بیدار شده و با خاموش کردن آن دوباره به رختخواب باز می گردند.

این عمل ممکن است بارها و بارها و با توجیه «10 دقیقه دیگر بیدار می شوم» تکرار شود. باید توجه داشت با انجام این عمل و دیر برخاستن از خواب، فرد از انجام فعالیت های روزانه خود عقب مانده و با فرصت کم و انبوهی از کارهای عقب مانده مواجه خواهد شد ، در نتیجه روز پر استرسی را پیش رو خواهد داشت. با بیدار شدن بموقع، همه کارهای آن روز را نیز بموقع و به دور از هرگونه استرس و عجله انجام خواهد داد. همچنین اگر اتفاق ناخوشایندی به وجود آمد فرد باید سعی کند با مدیریت بحران آن را حل و فصل کند. در تمام مراحل انجام کارها نه تنها باید لبخند به لب داشته ، بلکه اگر با مشکلی برخورد کرد خونسردی اش را حفظ کند و از هیچ در بسته ای نباید ترسید. باید به خود القا کرد که قادر هستم هر مشکلی را حل کنم. همین طرز تفکر و ایمانی که به خود داریم نیمی از کارها را سروسامان می دهد هرگز نگویید.

امروز روز بدی است من دارم بد می آورم، خوبی و بدی روزها بستگی به نگاه افراد دارد . مشکلات روز مره حکم رویارویی با سگ را دارند اگرحمله کنید پا پس می کشد اگر فرار کنید یا برای روز بعد به حال خود بگذارید به دنبال شما می آید. اگر یاد بگیریم به جای داشتن افکار درهم و بر هم از زمان های مختلف تنها روی زمان حال تمرکز کنیم زندگی بسیار بهتری را تجربه خواهیم کرد. یکی از افکاری که روز را خراب می کند فکر کردن به اتفاق های بد گذشته و اتفاق های دلهره آور در آینده است. تمرین تمرکز حواس برای حل این مشکل موثر است. تنها به زمان حال فکر کرده و افکار بیهوده ای مثل اینکه چه شد یا چه خواهد شد را رها کنید.


در همه حال نباید توکل به خدا را فراموش کرد. به ندای درونتان گوش بسپارید. به چیزهایی فکر کنید که صلح، زیبایی و آرامش را به زندگی تان می آورد. برای یافتن مسیر معنوی تان تلاش کنید. وقت خود را صرف چیزی کنید که به زندگی هدف و معنا می بخشد. توجه به اعتقادات مذهبی، عشق به طبیعت یا شریک شدن اوقات خوب را با کسانی که دوستشان دارید از یاد نبرید. اگر صبح وقتی از خواب بیدار می شوید نسبت به چیزی که به زندگی تان معنا و مفهوم می دهد هیجان داشته باشید بدن در بالاترین سطح خود قرار می گیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha