یك فوق تخصص ریه، افزایش مصرف سیگار و آلودگی هوا به ویژه در كشورهای جهان سوم را از عوامل مهم شیوع بیماری‌های مزمن انسدادی ریوی دانست و گفت: 20 تا 30 درصد سیگاری‌ها به COPD دچار می‌شوند.

دكتر علیرضا اسلامی نژاد، دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در این همایش كه با حضور پزشكان، پیراپزشكان و برخی بیماران مبتلا به COPD برگزار می‌شود، انواع بیماری‌های مزمن انسدادی ریوی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی، COPD را یكی از چهار بیماری شایع در سطح دنیا دانست و گفت: این بیماری در برخی از كشورها در گروه اولین علت‌های مرگ و میر به شمار می‌رود. برونشیت مزمن و آیفیزن به عنوان دو بیماری شناخته شده در گروه این بیماری‌ها قرار می‌گیرند كه دود سیگار و هوای آلوده از جمله عوامل اصلی بروز آنها هستند.

این فوق تخصص ریه، افزایش مصرف سیگار به ویژه در كشورهای جهان سوم را از عوامل مهم شیوع رو به افزایش بیماری‌های مزمن انسدادی ریوی دانست و گفت: 20 تا 30 درصد سیگاری‌ها به COPD دچار می‌شوند.

دكتر اسلامی نژاد در ادامه گفت: از آنجا كه COPD بیماری قابل پیشگیری و قابل درمان است، بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، جمعیت‌های مختلفی در دنیا با هدف كنترل و پیشگیری به این موضوع توجه دارند. بر این اساس، در این همایش اطلاع رسانی درباره مضرات مصرف سیگار و روش‌های كاهش عوامل خطر از جمله آلودگی هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه روز جهانی بیماری مزمن انسدادی ریوی را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر پزشكان با روش‌های جدید درمان ارزیابی كرد و افزود: در این همایش از پزشكان متخصص ریه و داخلی، پزشكان عمومی و حتی دانشجویان پزشكی و همچنین پرستاران شاغل در دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور، دعوت شده است.

گفتنی است، همایش COPD چهارشنبه 29 آبان ماه در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی واقع در خیابان ولنجك تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha