یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 135570

اگرچه امروزه به طور متوسط هر فرد ساعات بیشتری را به صورت نشسته سپری می کند اما زمان ایستادن روی پاها نیز کم نیست. بالا رفتن از پله در محل کار، دویدن در باشگاه ورزشی و ...

سلامت نیوز: اگرچه امروزه به طور متوسط هر فرد ساعات بیشتری را به صورت نشسته سپری می کند اما زمان ایستادن روی پاها نیز کم نیست. بالا رفتن از پله در محل کار، دویدن در باشگاه ورزشی و ...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در صورت مراقبت نکردن از پاها سلامت آن ها تهدید می شود. اما چه چیزهایی به پاها آسیب می رساند.

افزایش وزن

با بالا رفتن وزن، پا در معرض خطر التهاب تاندون و استئوآرتریت قرار می گیرد.

فعالیت فیزیکی ناگهانی

افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند، باید آرام  آرام در فعالیت های فیزیکی خود تغییرات ایجاد کنند. تغییرات ناگهانی و شدید می تواند به پا و سلامت بدن آسیب برساند. ورزش هایی مانند شنا، ایروبیک در آب، یوگا و ... ورزش های مناسبی است.

پا برهنه راه رفتن روی سطح سفت

راه رفتن روی خاک یا علف طبیعی بسیار مفید است. اما راه رفتن روی زمین سفت از جمله کاشی و پیاده روها می تواند باعث پادرد شود. بنابراین بهتر است هنگام راه رفتن روی سطوح سفت از کفش استفاده شود.

اهمیت ندادن به سلامت پشت ساق پا

آیا توجه کرده اید که حتی افراد دارای اضافه وزن و بیماران، پشت ساق پای قوی دارند؟ علت آن، کار کردن منظم پشت ساق پاست.

بدون در نظر گرفتن وزن، ارتباط قوی بین کف پا و پشت ساق وجود دارد. برای رفع درد کف پا در طول روز پشت ساق پا را ورزش کششی دهید.

استفاده از کفش یا دمپایی های نامناسب

دمپایی های لا انگشتی که از ماده اسفنجی تهیه می شود، نمی تواند از پا به خوبی محافظت کند. در نتیجه فرد دچار درد پاشنه، زانو و کمر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha