یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 135580

براساس دیدگاه طب سنتی، مصرف سبزی‌هایی مانند گشنیز، کرفس و نعناع می‌تواند برای پاکسازی و رفع دردهای معده در کنار رعایت آداب صحیح غذا خوردن و کم خوردن غذا مفید واقع شود. نظریه‌هایی که

سلامت نیوز: براساس دیدگاه طب سنتی، مصرف سبزی‌هایی مانند گشنیز، کرفس و نعناع می‌تواند برای پاکسازی و رفع دردهای معده در کنار رعایت آداب صحیح غذا خوردن و کم خوردن غذا مفید واقع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،نظریه‌هایی که غلامرضا کرد افشاری متخصص طب سنتی هم آن را تأیید می‌کند و در رابطه با راه‌های تقویت‌کننده معده به روش طب سنتی مثل استفاده از زنجبیل اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «زنجبیل یک تقویت‌کننده معده است و سوءهاضمه و رطوبت‌های زائد چسبیده به سطح معده و روده‌ها را پاک می‌کند.»

افشاری در ادامه، سوزش معده و ترش کردن آن را به دلیل رطوبت زیاد در دهانه معده توصیف می‌کند و یادآور می‌شود: گاهی سوزش و ترش کردن معده به دلیل سودایی است که در دهانه معده ریخته می‌شود که در این صورت سوزش با غذا خوردن بهبود می‌یابد. او شربت سکنجبین را راهی برای نجات از ترش کردن معده می‌داند و می‌گوید: مصرف مخلوط کنجد له شده با نبات، ترشی و رطوبت معده را برطرف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha