با توجه به اینکه تامین هزینه بیماری‌های معلولان برای سازمان بسیار سنگین است، وزارت بهداشت باید به این موضوع ورود کند، چرا که بیماری‌های خاص برعهده این وزارتخانه است.

سلامت نیوز:  با توجه به اینکه تامین هزینه بیماری‌های معلولان برای سازمان بسیار سنگین است، وزارت بهداشت باید به این موضوع ورود کند، چرا که بیماری‌های خاص برعهده این وزارتخانه است.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش ۱۰ برابری قیمت تجهیزات توانبخشی گفت: افزایش قیمت این تجهیزات به این میزان نبوده، بلکه این افزایش قیمت ۲ تا ۲و نیم برابر بوده است، به طوری که تجهیزاتی ماننده ویلچیر به دوبرابر قیمت گذشته خریداری می‌شود.

یحیی سخنگویی ‌با بیان اینکه سال بسیار خوبی را پشت سرگذاشته‌ایم و استان‌ها به لحاظ تامین تجهیزات توانبخشی راضی بودند و در این خصوص سرویس‌دهی خوبی داشتیم، گفت: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به خرید و تامین تجهیزات توانبخشی اختصاص دادیم، اما در سال جاری این مبلغ به ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: ریاست محترم جمهور دستور دادند که در ۶ ماهه نخست سال آینده تمامی نیازهای معلولان تحت پوشش بهزیستی برآورده شود و سال آینده سالی بسیار خوب و با افق روشن برای معلولان خواهد بود.

سخنگویی درباره در نظر گرفتن بیماری معلولان برای تعیین شدت معلولیت آنان اظهار کرد: به دلیل اینکه امکانات ما درسازمان بهزیستی محدود است، سایر بیماری‌های معلولان را در تعیین شدت معلولیت آنان درنظر نمی‌گیریم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین هزینه بیماری‌های معلولان برای سازمان بسیار سنگین است، وزارت بهداشت باید به این موضوع ورود کند، چرا که بیماری‌های خاص برعهده این وزارتخانه است.

وی در خصوص تعامل سازمان بهزیستی با وزارت بهداشت برای کمک به معلولان بیمار، تاکید کرد: لازم است که این کار انجام شود، اما وزارت بهداشت نیز باید آمادگی حمایت از این گروه معلولان را داشته باشد.

سخنگویی با بیان اینکه بخشی از هزینه درمان بیماری این معلولان از طریق بیمه درمان پرداخت می‌شود، گفت: این مبلغ کفاف درمان این گروه از معلولان را نمی‌دهد و لازم است در این‌باره تدابیر لازم اتخاذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha