معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق مقررات موجود انجام سونوگرافی تشخیصی با دریافت هزینه صرفا در محدوده تخصص رادیولوژی است.

دکتر حسن امامی رضوی در گفت و گو با ایرنا در خصوص تجمع اعتراض آمیز دستیاران رادیولوژی که روز گذشته و امروز یکشنبه مقابل وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در نامه های جداگانه ای به معاونت های درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده که انجام سونوگرافی فقط باید توسط رادیولوژیست ها صورت گیرد و با موارد خلاف در این مورد برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: ارایه خدمات تشخیصی درمانی در سالهای اخیر در سایه پیشرفت های فناوری دستخوش تحولات زیادی شده و در این زمینه متخصصان باید هر کدام در حیطه کاری خود فعالیت کنند.
امامی رضوی تصریح کرد: انجام سونوگرافی یکی از مهمترین مداخله های تشخیصی و درمانی است که به نیروی متخصص در این زمینه نیاز دارد و این کار باید توسط متخصصان رادیولوژی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت رسیدگی به مشکلات گروههای پزشکی را از برنامه های کاری خود می داند، گفت: رادیولوژیست ها مانند سایر گروههای پزشکی مشکلاتی از قبیل حقوقی و آموزشی دارند که وزارت بهداشت با بررسی های لازم به آنها نیز رسیدگی خواهد کرد.
جمعی از دستیاران رادیولوژی که صبح دیروز نسبت به برخی خواسته های صنفی خود از جمله جلوگیری وزارت بهداشت از دخالت برخی رشته های پزشکی از جمله رشته های زنان و زایمان در انجام امور رادیولوژی و سونوگرافی تجمع کردند امروز نیز به تجمع خود ادامه دادند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت در جواب به نامه‌ای که معترضین به وزیربهداشت نوشته بودند، خطاب به دکتر "محمد علی محققی" ‌دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، از وی خواست تا گروهی کارشناس با عنوان تهیه دستورالعمل نحوه انجام کار متخصصان رادیولوژی و تداخل های بین رشته ای این رشته (با حضور نمایندگان دستیاران و انجمن رادیولوژی) تشکیل و ظرف سه ماه این دستورالعمل را تهیه کنند.
دکتر امامی رضوی همچنین به دکتر محققی تاکید کرد که مفاد بخشنامه شماره 51611/2/س مورخ 25/8/87 را دقیقا پیگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha