چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 13564

بادمجان بر خلاف آنچه كه عوام اعتقاد دارند كه بی بو و خاصیت است دارای خواص زیادی است.

به گزارش سلامت نیوز، مهمترین خاصیت آن كم كالری بودن آن است كه غذای بسیار خوبی برای كسانی است كه می خواهند وزن كم كنند زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد.

بادمجان را حتما باید به حالت كاملا رسیده مصرف كرد زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در آنهایی كه آسم و برونشیت دارند باعث تحریك این بیماریها می شود.

بادمجان اثر نرم كننده است و بعلت دارا بودن آهن در رفع كم خونی داروی موثریست.

بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب، روی عضو ملتهب گذاشت.

دانه بادمجان ایجاد یبوست می كند. ریشه بادمجان و شاخه های خشك شده و برگ‌های آن اثر بند آورنده خون را داراست و قابض بوده و می توان از آن برای درمان احتلام بانه و انواع خونریزی ها استفاده كرد.

بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است.

همچنین بادمجان گرفتگی رگ‌ها را باز می كند و افراد را از خطر سكته قلبی محفوظ می کند.

بادمجان برطرف كننده یبوست است. برگ‌ها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند این جوشانده درمان اسهال خونی است.

جوشانده ریشه بادمجان درمان بیماری آسم است، بادمجان مقوی معده است.

از بادمجان می توان به عنوان مسكن برای تسكین در استخوان شكسته و ضرب خورده استفاده كرد بدین طریق كه باید بادمجان را در فر بگذارید كه نیم پز شود و سپس آب آنرا با فشار بگیرید و بعد به مقدار نصف این مقدر آب به آن شكر قهوه ای اضافه كنید آنرا هم بزنید و بنوشید.

با تحقیقاتی كه جدیدا روی موش های آزمایشگاهی انجام شده نتیجه گرفته اند كه بادمجان دارای یك ماده ضد تشنج است كه در درمان بیماری صرع اثر بسیار خوبی دارد. بنابراین اشخاصی كه تشنج دارند و یا مبتلا به این بیماری می باشند بهتر است كه از بادمجان استفاده كنند.

بادمجان دارای آلكالوئیدی بنام سولانین Solanine می باشد كه ممكن است در معده های ضعیف ایجاد آلرژی و مسمومیت كند.

گفتنی است، بادمجان با همه خواصی كه گفته شد نباید مورد استفاده اشخاصی كه بواسیر و یا درد چشم دارند قرار گیرد زیرا بیماری آنها را تشدید می كند. اینگونه اشخاص اگر می خواهند بادمجان بخورند بهتر است آنرا با گوشت و روغن و یا سركه بپزند و بخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha