یک فوق تخصص پوست و مو از کشف ۸۰ درصد حساسیت‌ها با تست قطعه‌ای یا تست حساسیت متشکل از ۲۵ ماده محرک خبر داد.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص پوست و مو از کشف ۸۰ درصد حساسیت‌ها با تست قطعه‌ای یا تست حساسیت متشکل از ۲۵ ماده محرک خبر داد. 

امیرهوشنگ احسانی فوق تخصص پوست و مو در گفت‌وگو فارس، اظهار کرد: امروزه برای کشف حساسیت‌ها، تست حساسیت یا تست قطعه‌ای به کار برده می‌شود که در این کار قطعه‌ای به پوست بیمار چسبانده می‌شود و 48 ساعت بعد برداشته می‌شود و مشخص می‌شود که فرد به چه ماده‌ای حساسیت دارد.

وی افزود: این تست باعث می‌شود که تا حد زیادی علت حساسیت‌های بدن مانند اگزما ها را کشف کنیم، بنابراین این تست راهکاری تشخیصی است نه یک راهکار درمانی.

احسانی گفت: پس از پیدا شدن حساسیت یا علت حساسیت 6 تا 9 ماه فرد نباید با ماده مورد نظر تماس داشته باشد تا اینکه بهبود پیدا کند و علائم آن فروکش کند.

این فوق تخصص پوست و مو گفت: در این تست از 25 ماده که در اغلب افراد ایجاد آلرژی می‌کند مانند خاک، مواد شوینده،‌ استفاده شده است و تنها 20 درصد ممکن است علت اگزما در موادی غیر از این 25 ماده باشد.

وی تأکید کرد: در برخی موارد حساسیت در فردی پس از 16 سالگی آغاز می‌شود و در صورتی که پیش از این حساسیتی در بدن وی موجود نبود، علت این حساسیت آن است که مدت زمانی طولانی نیاز است تا حساسیت در بدن ایجاد شود بنابراین برخی در 7 سالگی، برخی در 3 سالگی و برخی در 10 سالگی به حساسیت دچار می‌شوند.

احسانی افزود: کسی که سالها با سیمان کار می‌کند پس از 10 سال به سیمان حساسیت پیدا می‌کند در حالی که فرد در سالهای گذشته نیز با سیمان در ارتباط بوده است و این آلرژی به تازگی خود را نشان داده است.

این فوق تخصص پوست خاطرنشان کرد: ممکن است فرد به خودی خود نیز بهبود یابد اما این به شرطی است که فرد از ماده محرک دور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha